۹ روستای گناباد مستعد الحاق زمین نهضت ملی مسکن شناخته شد

فرماندار گناباد گفت: ۹ روستا از توابع بخشهای مرکزی و کاخک این شهرستان مستعد الحاق زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شناخته شد.

به گزارش اعتمادساز، رضا نصیری روز پنج شنبه در جلسه کارگروه نهضت ملی مسکن گناباد افزود: طرح الحاق زمین در روستاهای «دلویی، خیبری، بیمرغ، بیلند، باغ آسیا و مند بخش مرکزی و پچک، نوده میرمحراب و کبوترکوه» گناباد در اولویت اجرای این قرارگاه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از این تعداد تاکنون طرح الحاق زمینهای روستاهای پچک، نوده میرمحراب و کبوتر کوه بخش کاخک در کمیته فنی بنیاد مسکن استان خراسان رضوی تصویب و الحاق انجام شده است.

فرماندار گناباد ادامه داد: با تلاش بنیاد مسکن توافقنامه در سطح شهرستانی بابت تامین زمین ۲ و ۶ دهم هکتار طرح نهضت ملی مسکن روستای مند از توابع بخش مرکزی این شهرستان انجام و به کمیته فنی استان ارسال شده است.

وی گفت: فرآیند الحاق زمین روستاهای بیلند، خیبری، بیمرغ و دلویی و باغ آسیا بخش مرکزی هم در سطح شهرستانی بررسی و زمینهای مورد نظر شناسایی و برای تصویب نهایی به کمیته فنی و زیربنایی استان خراسان رضوی ارسال شده است که بعد از تصویب در سطح استان الحاق به محدوده این روستاها انجام می شود.

پیشرفت ۸۰ درصدی یک هزار واحد مسکونی در گناباد

نصیری خاطر نشان کرد: با همدلی و همراهی مسوولان بخش‌های مختلف طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم با پیشرفت خوبی در حال اجرا و یک هزار واحد مسکونی این طرح در گناباد از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است.

وی تصریح کرد: امکانات مورد نیاز این واحدهای مسکونی شامل مدرسه،‌ درمانگاه،‌ فضای سبز، واحدهای آموزشی و فرهنگی و تجاری در حال پیگیری است.

وی افزود: بعد از تکمیل فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد که با توجه خاص دولت سیزدهم ابتدای سالجاری به بهره برداری رسید، طرح نهضت ملی مسکن از طرحهای مهم و محوری این شهرستان به شمار می رود.

از مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی که تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گناباد ثبت نام کرده اند، ۱۰ هزار و ۱۱۰ نفر دارای شرایط نخست شناخته و ۶ هزار نفر تایید نهایی شدند.

زمین مورد نیاز برای احداث سه هزار و ۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای گناباد، بیدخت، روشناوند و کاخک تاکنون تامین شده و واگذاری زمین در سایت ۲۴۰ هکتاری شهر گناباد پیشرفت قابل توجهی داشته و زمین متقاضیان این طرح به مقدار کافی در آن دیده شده است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید