۹۸ درصد مطالبات گندمکاران خراسان رضوی پرداخت شد

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: با واریز ۵۵ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال به حساب گندمکاران ، ۹۸ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است.

به گزارش اعتمادساز،وحیدرضا فریدونی افزود: در عملیات خرید تضمینی گندم استان خراسان رضوی با افزایشی ۱۰ درصدی نسبت به خرید سال گذشته، بیش از ۳۷۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان در غالب ۵۲ هزار و ۲۶۹ محموله و با قیمت ۱۵۰ هزار ریال به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی ادامه داد: کل ارزش ریالی گندمهای خریداری شده، ۵۶ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال است که تا کنون ۹۸ درصد آن یعنی ۵۵ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال آن به حساب گندمکاران واریز شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: تمامی کشاورزانی که تا ۳۱ شهریور ماه گندم خود را تحویل مراکز خرید داده اند وجه محصول خود را دریافت کرده اند و با پیگیریهایی انجام شده امید است ۲ درصد باقی مانده نیز در کوتاهترین زمان ممکن به مطالبات خود برسند.

فریدونی افزود: در عملیات خرید تضمینی سال جاری بیش از ۵۶ مرکز و کمیسیون خرید تضمینی گندم در سطح استان تمهید و پیش بینی شده بود که از این بین هشت سیلوی دولتی، چهار سیلوی بخش خصوصی، هشت سیلوی جوار کارخانه ها آرد ۲۴ انبار تعاون روستایی را به عنوان مباشر این اداره کل در امر خرید تضمینی دسترنج گندمکاران خریداری کردند و بیش از ۸۰ عامل تشخیص، ۷۳ عامل ذیحساب و ۲۳ ناظر کنترل کیفیت آنها را در این امر همراهی می کردند.

وی به شهرستان های پیشرو در امر خرید تضمینی اشاره و اظهار کرد : شهرستان مشهد با هشت هزار و ۸۷۷ تن، تربت جام با ۲۰ هزار و ۱۹۵ تن و جغتای با ۱۴ هزار و ۶۹۴ تن بیشترین خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان را از آن خود کرده اند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: سیلوهای دولتی با خرید ۸۸ هزار و ۱۴۴ تن گندم ۲۳ درصد، سیلوهای بخش خصوصی با خرید ۸۳ هزار و ۴۰۹ تن گندم ۲۲ درصد، کارخانجات آردسازی با خرید ۹۸ هزار و ۳۷۹ تن گندم ۲۶ درصد و انبارهای مباشر تعاون روستایی با خرید ۱۰۹ هزار و ۳۰۰ تن گندم ۲۹ درصد از میزان کل خرید استان را به خود اختصاص دادند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید