۸۷۳ مورد حیوان زدگی از ابتدای نوروز ۱۴۰۳ در خراسان رضوی ثبت شده است

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نماینده معاون بهداشت در کمیته خدمات سفر استان خراسان رضوی گفت: ۸۷۳ مورد حیوان گزیدگی از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا کنون در مراکز درمان هاری زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی ثبت و گزارش شده است.

به گزارش اعتمادساز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر فرشید وفا روز یکشنبه در این خصوص با اشاره به این که در ایام نوروز امسال ۳۱ مرکز درمان هاری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است افزود: برای افرادی که در این بازه زمانی دچار حیوان گزیدگی شده اند تاکنون ۲ هزار و ۷۱ مورد واکسیناسیون هاری انجام شده است.

وی با تاکید بر این که در ایام نوروز مردم باید مراقب حیوان گزیدگی در دامن طبیعت باشند و با بروز این حوادث به سرعت بیمار را به مراکز درمانی ارجاع دهند، ادامه داد: در هنگام حضور در دامن طبیعت باید از تحریک کردن حیوانات و یا نزدیکی بیش از حد به آنها پرهیز شود زیرا می‌تواند خطرات زیادی را برای آنها به همراه داشته باشد.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که ۳۴ مرکز درمان سالک نیز در ایام نوروز فعال است گفت: همچنین در پنج پایگاه مراقبت مرزی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد و مناطق مرزی شهرستان های تایباد، درگز، قوچان و سرخس از شیوع بیماری‌های واگیردار به داخل کشور جلوگیری می‌شود.

وفا با بیان این که در این مدت نیز بیش از ۶۸ هزار مراقبت سندرومیک در پایگاه‌های مراقبت مرزی انجام شده است افزود: تا کنون بیش از ۷۰ هزار نفر نیز از مرزهای زمینی و هوایی به کشور وارد شده‌اند.

وی ادامه داد: ۹۳۳ نفر نیز افراد مشکوک به بیماری‌های واگیردار شناسایی شده‌اند و از ۸۹۳ نفر آنها نمونه گرفته شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید