۷۶۰ هزار آزمایش فنی و مکانیک خاک در خراسان رضوی انجام شد

مدیر کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خراسان رضوی گفت: ۷۵۹ هزار و ۱۰۰ مورد آزمایش فنی و مکانیک خاک در راستای ارتقای کیفی طرحهای عمرانی پارسال در این استان انجام و ثبت شد.

به گزارش اعتمادساز، محسن کفاشی افزود: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در خراسان رضوی دارای ۶ شعبه و ۲۲ واحد محلی و ۹۶ نیروی فنی و غیر فنی است که در ۲۸ طرح مستقر و غیر مستقر مشغول به ارائه خدمات هستند.

وی اضافه کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در خراسان رضوی آزمایش های متنوعی را در این استان انجام می دهد و افزون بر این، به آزمایشگاه های چهار استان دیگر خدمت رسانی می کند و میزان آزمایشهای فنی و مکانیک خاک این اداره در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۸ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خراسان رضوی با اشاره به طرح‌های شاخص استان که اداره کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در آنها حضور داشته است گفت: این آزمایشگاه با ارتباط تنگاتنگی که با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان برقرار کرده توانسته است در حوزه راه، راه‌آهن، فرودگاه، آب و فاضلاب، شهرک‌های صنعتی و شهرداری‌ها مشارکت کرده و با رعایت استانداردهای روز دنیا و بهره‌برداری از توانمندی و تخصص کارکنان خود با حفظ کیفیت ساخت در سرعت بخشیدن به اتمام و به سرانجام رساندن طرح‌ها تلاش کند.

کفاشی با اشاره به نقش آفرینی آزمایشگاه در پروژه های ملی و استانی افزود: عملیات اجرایی قطار شهری مشهد از جمله طرحهایی است که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در ارتقا کیفی آن تأثیر گذار بوده است.

وی اضافه کرد: پارسال دوره‌های متنوع آموزشی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خراسان رضوی برگزار شد که شامل ۲ هزار و ۳۱۸ نفر- ساعت برای کارکنان آزمایشگاه استان و ۷۱۰ نفر- ساعت برای کارشناسان بود، ۱۰ دوره آموزشی ویژه دستگاه‌ های اجرایی استان نیز به‌ صورت ویدئو کنفرانس و نیز به‌ صورت حضوری برای کارشناسان فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شهرداری مشهد، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مهندسان مشاور و شرکت های خصوصی برگزار شده‌ است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید