۷۴ درصد از تعهد اشتغال خراسان رضوی محقق شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۷۴ درصد از تعهد اشتغال امسال استان تاکنون محقق شده و شغل های ایجاد شده توسط دستگاه های اجرایی در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

به گزارش اعتمادساز، محمد امین بابایی روز یکشنبه در آیین تجلیل از تعاونی ها و کارآفرینان برتر سبزوار افزود: تعهد امسال استان خراسان رضوی ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر بوده که از این میزان تاکنون ۵۵ هزار و ۵۲۰ نفر تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین میزان اعتبار مشاغل خانگی استان که پارسال هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال بود امسال به ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از مجموع هزار و ۴۷۸ طرح مشاغل خانگی تاکنون برای۶۸۰ طرح به مبلغ بیش از ۶۹۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

بابایی تصریح کرد :اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان سبزوار نیز که ۵۳ میلیارد ریال بود امسال به ۸۳ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین از تعهد ایجاد سه هزار و ۶۹۱ نفر اشتغال در شهرستان سبزوار تاکنون زمینه اشتغال سه هزار و ۱۹ نفر، معادل ۸۱ درصد تعهد، محقق شده است.

ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی توسط تعاونی ها در سبزوار

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز با اشاره به نقش تعاونی ها در اشتغال، گفت: سرمایه های خرد و بزرگ در قالب تعاونی ها باعث ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی در شهرستان سبزوار شده اند.

حسین ابراهیمی کردیانی افزود:‌ عملکرد شرکت تعاونی های برتر در شهرستان نشان دهنده اهتمام و مشارکت تولید کنندگان و کارآفرینان و تعاونی هاست و در هر موضوعی که مشارکت مردم وجود داشته، بسیاری از مشکلات به راحتی حل می‌شود.

وی اظهار داشت: ۷۸۱ تعاونی فعال در شهرستان وجود دارد و از جمعیت ۲۸۰ هزار نفری شهرستان نیز ۲۵۰ هزار نفر با احتساب تعاونی سهام عدالت شهرستان عضو تعاونی ها هستند.

فرماندار سبزوار تصریح کرد: در سال گذشته سه هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در حوزه های مختلف کشاورزی، دستگاه های حمایتی، بنیاد برکت و مشاغل خانگی به متقاضیان شهرستان پرداخت شد که باعث افزایش اشتغال در شهرستان شد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید