۷۰۰ نمایش کوتاه خیابانی ویژه اعیاد فروردین در مشهد برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با عید نوروز و تعطیلات ابتدای سال و عید فطر ۷۰۰ نمایش کوتاه خیاباتی در ۳۵۰ نقطه از شهر مشهد با همراهی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد برگزار شد.

به گزارش اعتمادساز، محمد حسین زاده روز جمعه در تشریح ۱۳ طرح فرهنگی – اجتماعی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی افزود: همچنین ۱۰ عنوان فیلم سینمایی با محتوای زیارت و امام رضا (ع) تهیه و با هماهنگی سازمان راهداری و راه آهن در اتوبوس ها و قطارهای مسیرهای منتهی به مشهد مقدس پخش شد.

وی اظهار کرد: اجرای سرود، نقالی، پرده خوانی حدیث سلسله الذهب در بوستان ها و ایستگاه های استقبال از زائران از دیگر برنامه هایی بود که با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری دیگر دستگاه ها در قالب خدمات دهی به مسافران نوروزی و زائران انجام شد.

رییس کمیته فرهنگی – اجتماعی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: کمیته فرهنگی و اجتماعی خدمات سفر با همکاری و عضویت ۳۶ ارگان و نهاد دولتی در بازه زمانی این سفرها با انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی از قبل طراحی شده توانست کارنامه ای درخور و شایسته را برای خود رقم بزند و ۱۳ طرح فرهنگی – اجتماعی را اجرا کند.

حسین زاده در خصوص چیدمان فعالیت‌ها و خدمات در استقبال از مهمانان نوروزی افزود: کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد خدمات سفر، پنج ایستگاه استقبال از زائران را در ورودی های مشهد از مسیر قوچان و نیشابور، ایستگاه راه آهن، فرودگاه شهید هاشمی نژاد و پایانه مسافربری امام رضا (ع) تعبیه و برنامه های فرهنگی و هنری خود را در این ایستگاه ها اجرا کرد.

وی ادامه داد: فعالیت غرفه کودکان و نوجوانان در زمینه طراحی و نقاشی کودک، قصه گویی و انجام کارهای هنری دستی ، ایجاد مجال و جایی برای مطالعه و ترویج و معرفی کتاب های ارزشمند و خوب، اجرای سرود و نمایش ، مشاوره دینی و برگزاری نماز جماعت از جمله فعالیتهای کمیته فرهنگی و اجتماعی در ۱۸ ایستگاه تجمیعی در سه مسیر اصلی زمینی مشهد مقدس با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره کل کتابخانه های عمومی و حوزه علمیه بود.

او با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در ۱۱۷ بقعه متبرکه توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: این طرح در قالب برگزاری برنامه های ویژه فرهنگی و معنوی مانند ایجاد خیمه ها و غرفه های معرفت با موضوعات کودک و نوجوان مسلمان و تربیت، عفاف و حجاب و مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی و نیز برپایی نمایشگاه هایی با موضوع ایثار و شهادت، سخنرانی ها و مراسم ادعیه خوانی، برپایی نمازهای جماعت، کلاس های روخوانی و تجوید قرآن کریم، مباحث اخلاقی و اجتماعی اجرا شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برپایی جشن ولادت کریم اهل بیت (ع) و مراسم شبهای قدر از دیگر برنامه های این طرح بود که با برپایی سفره های افطاری ساده، ضیافتی در خور و شأن مهمانان حضرت رضا(ع) و اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

حسین زاده برگزاری هفدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با فعالیت ۴۵۰ غرفه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد را یکی از فعالیت های ویژه فرهنگی – قرآنی عنوان کرد که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت دستگاه های دولتی و بخش مردمی از ۲۲ اسفندماه به مدت هفت شب میزبان زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) بود.

وی با اشاره به طرحهای “آستان ادب”، “حبیب خدا” و “ندای ملکوت” در این ایام ادامه داد: این سه طرح با همکاری آستان قدس رضوی و با هدف انجام فعالیت های قرآنی در ۵۰ هتل بزرگ مشهد، برگزاری اذان زنده و نماز جماعت در مجتمع های تجاری بزرگی چون بازار رضا، مجتمع ضامن، مجتمع آسمان، مجتمع زیست خاور و نیز در خیابان های اطراف حرم مطهر اجرا شد.

رییس کمیته فرهنگی – اجتماعی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: برپایی نمایشگاه مفهومی قرآن کریم در پیاده راه خیابان آیت الله واعظ طبسی، برپایی ۱۶ غرفه مهرانه با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر در چهار خیابان اصلی اطراف حرم مطهر، راه اندازی ۴۸ بازارچه فروش صنایع دستی و محصولات هنری در اماکن تاریخی و موزه ها و مکان های دیدنی و پر تردد، برگزاری رویداد معنوی- هنری ” تماشای هزاران قمر” در بهشت رضا(ع) از دیگر رویدادهای ایام نوروز و عید فطر در مشهد بود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید