۶۳۷ تشکل امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر خراسان رضوی گفت: تاکنون ۶۳۷ تشکل مردمی در استان از ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر مجوز دریافت کرده و در راستای مطالبات مردمی در ۱۸ عرصه فعالیت دارند.

به گزارش اعتمادساز، قاسم باغبان اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه «سو» در راستای پیگیری سریع مطالبات مردمکی در استان انجام شده است که به همین منظور در اختیار چندین مجموعه و تشکل مردمی قرار گرفته تا در صورت بروز منکر، آن را جهت پیگیری سریع و دریافت پاسخ از مراجع مربوطه به ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان گزارش دهند.

وی با اشاره به اجرایی‌ شدن طرح نظارت همگانی با راه‌اندازی سامانه سو، افزود: پس از بررسی مقدماتی ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر از گزارش ثبت شده در سامانه سو، در صورت تأیید بلافاصله برای مدیرکل دستگاه اجرایی ارسال شده و جهت رفع منکر ایجاد شده و پاسخگویی به مطالبه مردمی، زمان تعیین می‌شود. تمام این فرایندها در سامانه توسط کاربر گزارش‌ دهنده قابل‌ رؤیت است.

باغبان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ابلاغی ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر به دستگاه‌های اجرایی استان، احصاء معروفات و منکرات اختصاصی آن‌ها است.

وی مطرح کرد: در این‌ خصوص، برنامه‌هایی به دستگاه‌ها ابلاغ شده است که سه معروف و سه منکر خود را شناسایی کرده و جهت حذف منکرات و افزایش معروفات اقدام کنند تا فریضه امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در تمام شئون زندگی مردم به‌خصوص دستگاه‌ها و ادارات متجلی شود.

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر خراسان رضوی تصریح کرد: در این راستا، جهت الگوسازی در ستاد استان، بهترین‌های دستگاه‌ها و ادارات شناسایی شده و در جشنواره‌ای تحت عنوان «مفلحون»، از آن‌ها تقدیر می‌شود.

باغبان ادامه داد: برای تمام مجموعه‌های حاکمیتی یک ساختار مشخص وجود دارد و مدیر دستگاه اجرایی مربوطه به‌عنوان رئیس شورای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر انتخاب می‌شود، همچنین هر شورا دارای دبیر است که بیشترین ارتباط را با ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر دارد.

وی اعلام کرد: بحث مطالبه‌گری از وظایف معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد است که با دو فرایند مطالباتی انجام می‌شود. بخشی از این فرایند مطالباتی است که توسط ستاد انجام می‌شود و بخش دیگر مطالبات مردمی است که در قالب تشکل‌های مردمی صورت می‌گیرد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید