۶۲ شعبه دادگستری خراسان رضوی به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌کند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خراسان رضوی گفت: شعبه‌های ویژه رسیدگی به جرائم انتخابات و کمیته فضای مجازی در مراکز استان تشکیل شده است و در کل استان ۶٢ شعبه ویژه به جرائم و تخلفات انتخاباتی رسیدگی می کند‌.

به گزارش اعتمادساز، سیدامیر مرتضوی، در نشست خبری ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی که امروز ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصحاب رسانه حمایت از اقدامات دادگستری است.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات در دادگستری خراسان رضوی ابراز کرد: در سال ١٣٩٢ به استناد ماده ۶٨ قانون انتخابات ریاست جمهوری طرحی به قوه قضائیه ارائه شد که ستاد‌های پیشگیری، رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی را تشکیل دهیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه تبلیغات موضوع مهمی در انتخابات است، افزود: در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فصل ۶ را به تبلیغات اختصاص داده‌ایم که به صورت مفصل مصادیق تبلیغات مشخص شده است. رفتار‌هایی که در فضای عمومی جرم است در فضای مجازی نیز جرم محسوب می‌شود و قابل رسیدگی است که در قانون موارد لازم پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی شده است.

وی ادامه داد: در فصلی از قانون انتخابات در مورد جرائم و مجازات صحبت شده و برای تبلیغات و رفتار‌های مجرمانه غیر از تبلیغات مجازات تعریف شده است. ابعاد تبلیغات به صورت کامل مشخص شده است.

۶۲ شعبه ویژه به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌‌کند

مرتضوی ابراز کرد: شعبه‌های ویژه رسیدگی به جرائم انتخابات و کمیته فضای مجازی در مراکز استان تشکیل شده است و در کل استان ۶٢ شعبه ویژه به جرائم و تخلفات انتخاباتی رسیدگی می کند، از این تعداد ٢۵ شعبه در شهرستان، دادگستری‌ها، دادسرا‌ها و ١٢ شعبه در حوزه بخش قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: ١١٣ نفر از همکاران در هیئت‌های اجرایی و نظارت در شورای نگهبان بنا به پیش‌بینی قانون مسئولیت دارند و  کمیته حقوقی در انتخابات تشکیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خراسان رضوی با اشاره به اینکه اخلاق‌محوری و قانون‌مداری در انتخابات بسیار مهم است، افزود: قانون مجموعه‌ای از باید‌ها و نباید‌هاست که باید همه به‌ویژه نمایند‌ها و نامزد‌ها رعایت کنند.

مرتضوی با خاطر نشان کردن اینکه مشارکت حداکثری با افزایش رضایتمندی مردم حاصل می شود، خاطر نشان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار حائز اهمیت است، مشارکت واقعی یعنی حس امید و نشاط و شادابی را در مردم تقویت کنیم و این امر با افزایش رضایتمندی مردم انجام می‌شود.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید