۵۶ درصد تعهد اشتغالزایی امسال خواف محقق شد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواف گفت:‌ میزان تعهد اشتغال این شهرستان طی سالجاری یک هزار و ۶۸۷ نفر است که ۵۶ درصد آن در نیمه نخست امسال محقق شده است.

به گزارش اعتمادساز، عبدالله عرب نژاد افزود:‌ از مجموع ۴۲۶ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی که از محل تسهیلات تبصره ۱۸ مخصوص نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ بهزیستی،‌ مشاغل خانگی و صندوق کارآفرینی و امید که طی ۶ ماهه نخست سالجاری به شهرستان خواف ابلاغ و اختصاص یافته است، ۲۲۸ طرح برای بهره گیری از ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند.

وی بیان کرد: ۹ میلیارد و ۹۸۰ میلیارد ریال از این مبلغ به ۸۱ طرح اشتغالزایی در همین مدت پرداخت شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواف خواستار سرعت بخشی بانکها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان دارای شرایط این شهرستان از جمله در بخش مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ شد.

عرب نژاد اظهار کرد:‌ بر اساس تفاهمنامه های صندوق کارآفرینی امید و معینهای اقتصادی قرار شده که در مجموع ۴۰۰ میلیارد ریال شامل ۲۰۰ میلیارد ریال توسط این صندوق و ۲۰۰ میلیارد ریال هم توسط شرکتهای معدنی برای اشتغالزایی در سطح شهرستان خواف پرداخت شود که این مبلغ به تدریج در قالب تسهیلات اشتغالزایی در دست پرداخت است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید