۵۵۵ پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد

معاون تربیت بدنی وسلامت ورزش وزرات آموزش وپرورش گفت : ۵۵۵ پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد.

به گزارش اعتمادساز، صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت ورزش وزارت آموزش و پرورش، در مراسم افتتاح سه پروژه ورزشی تربت حیدریه گفت: با وجودی که در طول دولت سیزدهم ۲ هزار فضای ورزشی در مدارس کشور احداث شده‌، اما هنوز ۵۵۵ باب فضای ورزشی ویژه مدارس به صورت ناتمام داریم که بزودی به اتمام خواهند رسید.

وی تصریح کرد: اردوگاه های فرهنگی آموزش وپرورش در دولت سیزدهم احیا می‌شود و قرار است از ظرفیت این مکان ها استفاده بهینه شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه ایجاد فضای مناسب برای ورزش دانش آموزان در همه مدارس امری ضروری است، افزود: برخی از دانش آموزان به دلیل نامناسب بودن فضای مدارس وترس از آسیب دیدن، تمایلی به انجام ورزش ندارند.

وی با تاکید بر اینکه ۲۳ درصد از فضای های ورزشی ایجاد شده طی یکسال گذشته در روستاها مورد بهره برداری قرار گرفته است بیان کرد: باید توجه داشت که در سال جاری برای بهبود فضای های ورزشی ۱۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده که طی چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی گفت: بر این اساس، ظرف مدت یاد شده ۴۰ درصد به فضاهای ورزشی مدارس کشور اضافه شد، در عین حال سرانه ورزشی مدارس کشور ۴۴ صدم درصد است.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید