۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی سیصد کیلومتر از راه‌های نیشابور

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیشابور گفت: ۱۵ قرارداد برای روکش آسفالت و لکه‌گیری هندسی در ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی و فرعی این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود

به گزارش اعتمادساز، مجیدمفیدی‌ فر با اشاره به تداوم نهضت آسفالت ملی اظهار داشت: برای اجرای روکش آسفالت و لکه‌گیری ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی شهرستان ۱۵ قرارداد منعقد شده است و تاکنون ۷۵ کیلومتر از راه‌های مورد نظر اجرایی و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: بر اساس قراردادهای منعقد شده راه‌های اصلی در محورهای نیشابور به مشهد، سبزوار، فیروزه و عشق‌آباد به همراه محور اصلی چکنه – آبروان لکه‌گیری و روکش می‌شود همچنین این قراردادها شامل راه‌های فرعی نیشابور- کاشمر و نیشابور- تربیت‌ حیدریه نیز است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال تمامی این پروژه‌ها اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: تاکنون مبلغ ۵۵۰ میلیارد تومان بابت روکش راه‌های شهرستان نیشابور هزینه شده است که از این میزان ۲۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری بوده و مابقی از محل اعتبارات ملی و توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هزینه شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیشابور گفت: در راستای اهداف دولت اجرای عملیات روکش آسفالت گرم در محورهای فرعی روستایی به طول ۷۴ کیلومتر و بهسازی و آسفالت راه های روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان انجام می‌شود.

مفیدی فر با اشاره به اضمحلال رویه آسفالت در محور فرعی روستایی شهرستان افزود: در راستای نهضت ملی آسفالت چهار قرارداد با مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان جهت بهسازی راه‌ها و اجرای روکش آسفالت گرم در محورهای نیشابور – کاشمر، عبدالله گیو – سلطان آباد، نیشابور – تربت حیدریه، برزنون، بوژان، فدیشه و حریم آباد از طرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی بسته شده است.

وی در خصوص بهسازی و آسفالت راه های روستایی اظهار داشت: برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی شهرستان، سه قرارداد از طرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان با پوشش ۴۸ کیلومتر از راه‌های ۲۰ روستا این شهرستان در حال اجرا است.

وی یادآور شد: ۸۶۰ کیلومتر محور فرعی روستایی داریم که مطابق بازدیدها ۲۰۰ کیلومتر نیاز به روکش آسفالت داشته که ۵۱ کیلومتر این خرابی ها در قرارداد های فوق است و ۲۰ کیلومتر دیگر از این خرابی ها با  روکش حفاظتی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیشابور پوشش داده شده اما همچنان ۱۲۹ کیلومتر دیگر از خرابی ها باقی مانده که امیدواریم با تامین اعتبارات لازم از طریق مجموعه ارشد استان و شهرستان شاهد اجرای کامل روکش ها در نقاط باقیمانده محورهای فرعی روستایی نیشابور باشیم.

ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید