۴۰ درصد خدمات اورژانس تربت‌حیدریه به ۳۰ تا ۶۰ ساله‌ها ارائه می‌شود

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: مطابق با ارزیابی اطلاعات ثبت شده در اتوماسیون فرایند عملیات اورژانس، ۴۰ درصد مصدومان دریافت کننده خدمات این پایگاه خدمات اجتماعی، در گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال هستند.

به گزارش اعتمادساز، دکتر محمدجواد امیری افزود: بعد آن به ترتیب نوجوانان و جوانان بیشترین تعداد دریافت کننده این خدمات هستند.

وی در تبیین محتوای پایش خدمات ارایه شده از ابتدای امسال گفت: ۷۵ درصد آسیب‌دیدگان مردان و بیشترین آسیب دیدگان نیز، به ترتیب رانندگان، سرنشینان و عابران پیاده هستند.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: رتبه نخست حوادث در محدوده دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به خودروهای سبک و موتورسیکلت‌ها اختصاص دارد و البته از ابتدای امسال تاکنون به سرنشینان ۲ دستگاه اتوبوس واژگون شده نیز امدادرسانی شده است.

امیری تعداد امدادرسانی اورژانسی ناشی از حوادث ترافیکی در مدت یاد شده را بیش از سه هزار و ۳۰۰ مصدوم اعلام و اظهار کرد: از این تعداد، بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ مصدوم توسط اورژانس پیش بیمارستانی به بیمارستان‌های تحت پوشش منتقل شدند.

وی تعداد تصادفات را نزدیک به ۲ هزار مورد اعلام کرد و افزود: بیشتر مصدومان مربوط به شهرستان تربت‌حیدریه و ۲ شهرستان مه‌ولات و زاوه، به ترتیب با ۱۸ و ۱۲ درصد هستند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۷۳ هزار و ۳۱۳ نفر جمعیت این سه شهرستان در استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید