۳۱ واحد صنعتی راکد در خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشت

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: ۳۱ واحد صنعتی راکد یا غیر فعال مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان در نیمه نخست امسال به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش اعتمادساز، جعفر فرشچی روز شنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی چناران در جمع خبرنگاران افزود: این واحدها دچار کمبود نقدینگی، فقدان بازار و نیز مشکلات زیرساختی بودند که آنها را به تعطیلی کشانده بود.

وی اظهار کرد: از مجموع واحدهای صنعتی راکدی که احیا شده اند، ۱۰ واحد مربوط به صنایع غذایی و صنایع دارویی و بهداشتی، ۹ واحد مربوط به حوزه شیمیایی، پنج واحد مربوط به صنایع فلزی، ۲ واحد مربوط به صنایع غیرفلزی، ۲ واحد مربوط به حوزه خدمات و یک واحد مربوط به صنایع نساجی و بقیه مربوط به سایر صنایع است.

رییس هیأت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: این واحدها در شهرکهای صنعتی مشهد، چناران، کاویان، خیام، فریمان، کاشمر، بردسکن، سبزوار ۱، تربت حیدریه ۱ و تربت حیدریه ۲ واقع شده اند.

وی بیان کرد: مسائل مربوط به واحدهای صنعتی راکد در نشستهایی با مدیران واحدهای صنعتی و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیون های حمایت قضایی مطرح و بررسی می شود تا راهکارهای لازم برای حل مشکلات آنها احصا شود.

فرشچی اظهار کرد: برای احیای واحدهای صنعتی راکد در خراسان رضوی ۵۱۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام گرفته و برای ۷۲۴ نفر شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به حمایتهای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: برای ایجاد رونق بیشتر و هرچه بهتر در واحدهای صنعتی و تولیدی استان، مشوقها و دستورالعمل های سازمان به صورت برنامه ریزی شده در حال انجام است تا واحدها از آنها استفاده کنند.

در حال حاضر از ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب استان خراسان رضوی، ۴۱ مورد فعال بوده که قرارداد برای واگذاری زمین با پنج هزار و ۱۷۴ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۰ واحد فعال و ۳۰۷ واحد راکد است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید