۳۱ درصد تعهد اشتغالزایی در خواف خراسان رضوی محقق شد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواف گفت: حدود ۳۱ درصد تعهد اشتغال این شهرستان خراسان رضوی طی سالجاری تاکنون محقق شده است.

به گزارش اعتمادساز، عبدالله عرب نژاد افزود: از مجموع یک هزار و ۶۷۰ نفر تعهد اشتغال در شهرستان خواف طی سالجاری، تاکنون اشتغالزایی برای ۵۱۷ نفر محقق شده است.

وی بیان کرد: این فرصتهای شغلی مربوط به بخشهای مختلف اعم از صنعت و معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی، مشاغل خانگی و نهادهای حمایتی و غیره است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواف ادامه داد: مجموع اعتبارات تبصره ۱۶ مخصوص نهادهای حمایتی شهرستان خواف شامل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در سالجاری ۷۷۰ میلیارد ریال است که از این میزان ۳۰۴ میلیارد ریال تاکنون تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: از این میزان ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار به کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان اختصاص یافته و ۲۸۰ میلیارد ریال آن تاکنون تخصیص پیدا کرده است.

عرب نژاد میزان اعتبارات اشتغالزایی بهزیستی خواف طی سالجاری را افزون بر ۹۰ میلیارد ریال ذکر کرد و از تخصیص ۲۴ میلیارد ریال آن تاکنون خبر داد و گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات فوق به بانکهای عامل معرفی شدند.

وی افزود: ۵۴ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات مشاغل خانگی به شهرستان خواف اختصاص یافته و مراحل جذب و تخصیص آنها در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب یک هزار و ۳۷۰ طرح طی سال گذشته در شهرستان خواف برای اشتغالزایی یک هزار و ۷۳۰ نفر پرداخت شد.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید