۳۰ درصد تعهد ایجاد اشتغال در بجستان خراسان رضوی محقق شد

فرماندار بجستان گفت: میزان تعهدات اشتغال در بجستان خراسان رضوی طی سال جاری ۷۷۰ نفر است که تاکنون ۳۰ درصد آن محقق شده است.

به گزارش اعتمادساز، حسن افزود: افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی با سود چهار و هشت درصد طی سال گذشته به متقاضیان بجستانی پرداخت شده است که با صرف این میزان اعتبار افزون بر یک هزار فرصت شغلی تحقق یافته است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از قطعی آب طی دو ماه گذشته در ۷۰ درصد شهر بجستان تصریح کرد: بعد از کرونا فعالیتهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در بخشهای مختلف این شهرستان سرعت گرفت و این مساله در افزایش مصرف آب نقش زیادی داشت و مصرف آب شرب بجستان از ۳۰ به ۶۵ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

فرماندار بجستان با اشاره به اینکه اقدامات کاهش تبعات مشکلات تامین آب شرب این شهرستان در دولت سیزدهم بی نظیر بوده است، بیان کرد: تنها در مدت یک سال ۳۰۰ میلیارد ریال در این بخش هزینه شده و ۲۷۰ میلیارد ریال دیگر هم برای احداث پمپاژ و مخزن ذخیره آب و سوله و آب شیرین کن در این شهرستان اختصاص یافت.

وی در خصوص جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال در بجستان نیز ادامه داد: ایجاد زیرساختهای لازم از بسترهای مهم سرمایه گذاری است و یکی از زیرساختهای مهم تامین آب است و در این شهرستان که در تامین آب شرب با مشکلاتی دست به گریبان است، سرمایه گذاری کمتر صورت می گیرد.

حیدری بیان کرد: ۵۰ میلیارد ریال برای تامین ۸۰۰ متر مکعب آب شهرک صنعتی بجستان اختصاص یافته ولی به دلیل مسائلی از جمله اولویت به رفع تامین آب شرب مناطق شهری و روستایی محقق نشده است و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) سرمایه گذاری هایی در اکتشافات معادن بجستان در دست اقدام دارد.

وی اضافه کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن یک هزار و ۵۰۰ واحد در بجستان در حال احداث می باشد و در این راستا ۴۰ هکتار زمین به محدوده شهر بجستان الحاق و به تدریج به متقاضیان ذیربط واگذار می شود.

فرماندار بجستان ظرفیتهای مغفول مانده گردشگری بجستان را یادآور شد و گفت: با وجودی که رییس جمهور در دور دوم سفرهای استانی با سفر به استانهای مختلف از نزدیک مسائل و مشکلات آنها را بررسی می کنند ولی برخی از مدیران کل مانند مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی حتی یک نوبت هم به این شهرستان سفر نکرده است.

وی اظهار کرد: ۵۰ میلیارد ریال برای احیاء بافت تاریخی روستاهای مزار و جزین و بافت تاریخی شهر بجستان طی یک سال اخیر اختصاص یافته است.

حیدری بیان داشت: ایستگاه راه آهن بجستان در حوزه مسافربری با توجه به تعداد کم مسافر زیان ده است و لذا پیگیریهایی برای استفاده از این ظرفیت برای ایجاد بارانداز کالای منطقه ای در بخشهای معدنی و کشاورزی در دست اقدام است.

وی با تبریک هفدهم مرداد ماه به عنوان روز خبرنگار گفت: خبرنگاران و رسانه های ارتباط جمعی باید با انجام دقیق وظایف خود جلوی تحریف در جامعه را بگیرند و فضای مجازی هم باید مثل فضای حقیقی شناسنامه دار شود و بخشها و رسانه های شناسنامه دار باید به صورت منطقی دغدغه رفع مسائل و مشکلات را داشته باشند.

فرماندار بجستان خاطر نشان کرد: توسعه شهرستانهای گناباد و بجستان به هم وابسته است و از ظرفیتهای این ۲ شهرستان برای توسعه و رونق اقتصادی منطقه حداکثر بهره را گرفت.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید