۳۰ درصد تعهد اشتغال صنعت و معدن خراسان رضوی محقق شد

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: میزان تعهد اشتغال این بخش در استان طی سالجاری ۲۸ هزار نفر است که تاکنون اشتغالزایی ۳۰ درصد معادل حدود هشت هزار و ۴۰۰ نفر محقق شده است.

به گزارش اعتمادساز، علی غفوری مقدم در حاشیه سفر به شهرستان گناباد افزود: از مجموع ۱۱۵ هزار اشتغال که در بخشهای مختلف در سطح استان خراسان رضوی طی سال گذشته ایجاد شد، ۴۴ هزار اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت محقق شد و این بخش از لحاظ ایجاد فرصتهای شغلی رتبه نخست را در این استان به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل مشاغل خانگی به استان خراسان رضوی در سالجاری تخصیص یافته و جهت پرداخت به بانکهای عامل ابلاغ شده است که ۳۷ درصد این میزان در شهرستان مشهد و بقیه در سایر شهرستانهای استان به متقاضیان پرداخت می شود.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اقدامات ساماندهی زمین و املاک با محوریت اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: باید جلسات کارگروههای تنظیم بازار املاک در همه شهرستانها با هدف افزایش نظارت بر قیمت و اجاره بهای زمین و املاک برگزار شوند.

وی بیان کرد: از مجموع ۶۰۰ بنگاه املاک بدون مجوز که تاکنون در استان خراسان رضوی مهر و موم شدند، ۵۶۰ بنگاه در مشهد و بقیه در سایر شهرستانهای استان قرار دارند.

غفوری مقدم اظهار داشت: در راستای تاکیدات استاندار خراسان رضوی برای تنظیم و نظارت بر عرضه و توزیع کالاها و خدمات طرحهای تحولی با اولویت تامین اقلام اسلامی مورد نیاز شامل پروتئینی، لبنیات، لاستیک، روغن موتور و غیره در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: در زمینه تامین اقلامی مانند مرغ، لاستیک و روغن موتور مشکل خاصی در استان خراسان رضوی وجود ندارد.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، جمعه بازار و یا روز بازارها را ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به تنظیم قیمت کالاها برشمرد و بر بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت اصناف در این بخش تاکید کرد.

وی با اشاره به تصویب راه اندازی پایانه های صادراتی در سه شهرستان استان خراسان رضوی طی سال گذشته گفت: از این تعداد ۲ پایانه امسال و یک پایانه دیگر در آینده نزدیک راه اندازی می شوند.

غفوری مقدم ظرفیتهای اقتصادی گناباد را یادآور شد و راه اندازی پایانه صادراتی را از نیازهای مهم این شهرستان دانست.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار گناباد نیز در این جلسه گفت: با توجه به پتانسیلهای اقتصادی، گردشگری، کشاورزی، صنعتی و معدنی و از جمله افتتاح فرودگاه و پیشرفت ۵۰ درصدی خط ریلی گناباد این شهرستان قابلیت تبدیل به بارانداز کالا در جنوب این استان را دارد.

سید حسن شریفی مقدم با اشاره به معضلات ناشی از استمرار معضل خشکسالی در بخشهای مختلف گناباد بر حمایت بیشتر از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و تولید کنندگان این شهرستان به خصوص در زمینه مشاغل خانگی و واحدهای تولیدی برای بانوان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: جمعه بازار در گناباد فعال است ولی روز بازار در سایر ایام هفته فعالیت ندارد و مسوولان ذیربط باید توجه بیشتری به این مساله داشته باشند.

۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید