۳۰۰ واحد صنعتی راکد در خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشت

استاندار خراسان رضوی گفت: ۸۹۰ واحد از میان پنج هزار واحد صنعتی استان راکد بوده‌اند که ۳۰۰ واحد از این تعداد تاکنون احیا و به چرخه تولید بازگشتند و ۳۵‌ واحد هم در حال احیا هستند.

به گزارش اعتمادساز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با علما، اساتید حوزه علمیه، خطبا، ائمه جماعت مساجد، طلاب و روحانیون که در محل سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد با اشاره به برخی از شاخص‌های اقتصادی تأثیرگذار از جمله نرخ اشتغال افزود: در سال ۱۴۰۲ نرخ بیکاری استان کاهش یافت و در مقابل نرخ مشارکت اقتصادی افزایش داشت.

وی بیان کرد: استان خراسان رضوی در نرخ بیکاری پایین‌تر از میانگین نرخ بیکاری کشوری و در نرخ مشارکت اقتصادی بالاتر از میانگین نرخ کشوری بوده که حاکی از جریان رو به رشد اقتصاد استان خراسان رضوی است.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های مرکز آمار ‌از 2 سال گذشته ۲۰۰ هزار اشتغال خالص و بیش از این آمار، اشتغال‌های خرد و خانگی مبتنی بر تسهیلات ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در این مدت نزدیک به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی وارد جریان اقتصادی خراسان رضوی شده است.

نظری گفت: در موضوع زیرساخت‌ها موضوعی مثل آب برای ما موضوع جدی است. در موضوع آب باید نقطه اوج مصرف را در نظر بگیریم که پروژه‌های مهمی برای رفع بحران‌ها تعریف شده است.

وی بیان کرد: در حوزه گازرسانی برنامه‌ریزی این است که تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان رضوی تا پایان سال ۱۴۰۳ از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

استاندار خراسان رضوی افزود: منابع مالی دولت محدود است در همین راستا پنج بسته مولدسازی به ارزش ۲۳۰ هزار میلیارد ریال در حوزه‌هایی از جمله بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ورزش برنامه‌ریزی شده است.

در پایان این مراسم میز خدمتی با حضور استاندار و مدیران برخی از دستگاه‌ها برگزار و به مشکلات مطرح شده پاسخ داده شد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید