۲۶ شهرک و ناحیه صنعتی خراسان رضوی مشمول معافیت مالیاتی ۱۳ ساله شدند

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: همه واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در ۲۶ شهرک و ناحیه صنعتی استان که در مناطق کمتر توسعه یافته قرار گرفته اند می توانند از معافیت مالیاتی ۱۳ ساله بهره مند شوند.

به گزارش اعتمادساز، جعفر فرشچی عصر یکشنبه در نشست تخصصی کارگروه شرکتهای خدماتی شهرکها و نواحی صنعتی هیأت اندیشه ورزان کارآفرین استان واقع در شهرک صنعتی توس در اطراف مشهد افزود: براساس ماده ۳۱ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، بر اعمال معافیت‌های مالیاتی در واحدهای صنعتی تأکید شده است تا به راحتی بتوانند از این معافیتهای مالیاتی مستقیم استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در این راستا می بایست استقرار واحدهای صنعتی را به داخل شهرکها و نواحی صنعتی هدایت کنیم تا از این معافیتها بهره‌مند شوند و از تخریب محیط زیست و پراکندگی استقرار صنایع نیز جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: استفاده از مشاوران مالیاتی در قالب کلینیک صنعت و برگزاری دوره‌های آموزشی امور مالیاتی واحدهای تولیدی از خدماتی است که مجموعه شرکت شهرکهای صنعتی استان به واحدهای صنعتی ارائه می کند.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: معافیت مالیاتی در شهرکها و نواحی صنعتی از عوامل اصلی کمک به رشد تولید و توسعه صنعت است.

شاکر رضا مریدی افزود: براساس قانون رفع موانع تولید، همه صاحبان واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی می‌توانند از معافیتهای مالیاتی مندرج در قانون بهره گیرند به طوری که این معافیت مالیاتی برای شهرکها و نواحی صنعتی مستقر در مناطق توسعه یافته استان به مدت هفت سال و برای شهرکها و نواحی صنعتی مستقر در مناطق کمتر توسعه‌ یافته به مدت ۱۳ سال است.

وی اضافه کرد: پیش از این بر اساس قانون، معافیت مالیاتی برای شهرکها و نواحی صنعتی مستقر در مناطق توسعه‌ یافته پنج سال و در مناطق کمتر توسعه‌ یافته تا ۱۰ سال آن هم برای واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی خارج از محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها اعمال می شد.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: در قانون جدید اما مدت زمان معافیت مالیاتی برای شهرکها و نواحی صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته تا ۱۳ سال افزایش یافته و شرط “محدوده تا شعاع ۳۰ کیلومتر” نیز برداشته شده است.

هم اکنون از ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب خراسان رضوی، ۴۱ مورد فعال است و قرارداد برای واگذاری زمین با پنج هزار و ۱۷۴ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید