۲۵۰ خانوار زلزله زده در هرات افغانستان اسکان یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تعداد ۲۵۰ خانوار زلزله زده در مناطق شمالی ولایت هرات افغانستان اسکان یافتند.

به گزارش اعتمادساز، محسن ذاکریان مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در حاشیه بازگشت امدادگران اعزامی ایران از افغانستان در مرز دوغارون در جمع خبرنگاران گفت: تعداد ۲۵۰ خانوار در اردوگاه‌های برپاشده در مناطق زلزله شمال ولایت هرات افغانستان اسکان اضطراری یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: این اردوگاه‌ها به علت شرایط موجود در منطقه، به صورت پراکنده برپا شدند و همچنین اقلام زیستی در بین مردم توزیع شد.

وی ادامه داد: نیرو‌های امداد و نجات هلال احمر که از استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، شمالی و تهران به افغانستان اعزام شده بودند، در دوردست‌ترین نقاط آسیب دیده خدمت رسانی می‌کردند.

ذاکریان بیان کرد: در روز اول و دوم عملیات امدادگران ایرانی، همه اقدامات معطوف به جستجوی مفقودین بود و سپس آسیب دیدگان در چادر‌ها اسکان اضطراری یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: در روز سوم زلزله‌ای به بزرگی ۶.۳ ریشتر رخ داد که ۱۵۰ نفر مجروح برجای گذاشت و ۱۲ روستا را تخریب کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: ایران اولین کشور خارجی کمک کننده به زلزله زدگان افغانستان بود و تعداد ۵۶ امدادگر از استان‌های مذکور به مردم امدادرسانی می‌کردند.

ذاکریان خاطرنشان کرد: سرانجام نیرو‌های اعزامی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پس از ۴ روز عملیات، از این ماموریت بشردوستانه به کشور بازگشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید