۲۳ فقره کلاهبرداری با ترفند فروش خودرو در مشهد

فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری متهمی خبر داد که با ترفند فروش خودرو در سایت‌های واسطه‌گر اقدام به ۲۳ فقره کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش اعتمادساز، سرهنگ احمد نگهبان اظهار داشت: در پی گزارش‌های متعدد شهروندان با موضوع کلاهبرداری از آن‌ها در سایت‌های واسطه گر، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا مشهد قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مال باخته‌ها در یکی از سایت‌های واسطه‌گر خرید و فروش کالا آگهی‌های مربوط به فروش خودرو را دنبال و پس از تماس با فروشنده و چانه‌زنی در خصوص مبلغ نهایی برای این که خودرو مورد نظر را به شخص دیگر نفروشد، مبلغی بین 50 میلیون تا 200 میلیون ریال را به عنوان بیعانه به حساب فروشنده پرداخت کرده که در ادامه فروشنده پاسخگوی تماس‌های آن‌ها نبوده است.

نگهبان بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی اظهارات مالباخته‌ها و یک سری تحقیقات فنی بر روی سرنخ‌های دیجیتالی بجامانده، یک متهم را در این زمینه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: متهم دستگیرشده در مواجهه با دلایل و مستندات پلیس به 23 فقره کلاهبرداری با ترفند دریافت بیعانه برای فروش خودرو اعتراف کرد.

وی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: خریداران سایت های واسطه گر خرید و فروش کالا باید از واریز هرگونه وجهی قبل از مشاهده و دریافت کالا خودداری کنند زیرا در بسیاری از موارد به محض واریز وجه، فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس‌های خریدار نمی‌شود.

نگهبان در ادامه از شهروندان خواست؛ در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید