۲۰ درصد حقوق مستمربگیران بیمه کشاورزان و روستاییان افزایش یافت

مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستای و عشایر خراسان رضوی از افزایش ۲۰ درصدی حقوق مستمری بگیران این صندوق خبر داد.

به گزارش اعتمادساز، عباسعلی برونسی در حاشیه در پنجمین همایش سراسری کارگزاران که در اداره کل استان برگزار شد، افزود: معوقات از ابتدای سال ۱۴۰۲ به همراه حقوق مرداد ماه پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در استان خراسان رضوی بیش از ۱۷هزار نفر مستمری بگیر هستند که ماهانه مبلغی بیش از ۱۵ میلیارد تومان به عنوان حقوق به حساب مستمری بگیران واریز می شود.

مدیر کل صندوق بیمه روستاییان استان به اقدامات دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: بودجه صندوق دو دولت سیزدهم افزایش ۱۶۷ درصدی را تجربه کرد که این نشان از نگاه ویژه دولت به مردم روستایی و عشایر دارد. در همین راستا طرح بیمه تکمیلی درمان نیز در سه استان به صورت آزمایشی در حال اجرا است که بزودی در استان خراسان رضوی عملیاتی می‌شود.

برونسی ادامه داد: برنامه راهبردی ۵ ساله صندوق تدوین شده و اکنون در حال اجرا است. خوشبختانه صندوق در حالت پایداری خوبی قرار دارد بطوریکه این پایداری در دولت سیزدهم تا سال ۱۴۲۲ خورشیدی تثبیت شده است. در سال گذشته تمدید بیش از ۸۴ درصد بیمه شدگان رقم خورد که این در نوع خود یک اتفاق بی نظیر است.

وی با اشاره به رشد جذب بیمه شدگان گفت: در سال گذشته نسبت به مشابه سال ۱۴۰۰ شاهد رشد بیش از ۴۳ درصدی افراد بیمه شده بودیم که طی ۱۷ سال گذشته رکورد جذب بیمه شده شکسته شد. همچنین استان خراسان رضوی در سطح کشور نیز رتبه برتر جذب بیمه شده را کسب کرد.

برونسی ادامه داد: با توجه به اقدامات و زیرساخت های خوبی که صورت گرفته، رتبه استان خراسان رضوی در قرارگاه کرامت از ۲۸ به ۱۶ ارتقا پیدا کرده که نشان از همت جدی همکاران و کارگزاران استان برای پوشش و جذب افراد دارد.

ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید