۱۹۸ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای به خراسان رضوی اختصاص یافت

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۹۸ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای جهت مصرف محصولات الگوی کشت خراسان رضوی اختصاص یافت.

به گزارش اعتمادساز، حسین عطایی سلامی اظهار کرد: امسال حدود ۱۹۸ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای (ازته، فسفاته و پتاسه) برای مصرف محصولات الگوی کشت استان تخصیص داده شد که خوشبختانه با وجود شبکه بزرگ کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان توانستیم تا کنون به طور متوسط ۳۵ درصد از انواع کودهای یارانه‌ای را تأمین و مقدار ۲۵ درصد آن‌ها را توزیع نمائیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی با تاکید بر توجه به دغدغه‌های کشاورزان و مسئولین مبنی بر تولید محصولات مقرون به‌صرفه با اشاره به اهمیت اجرای طرح الگوی کشت استان‌ها اظهار کرد: تعیین الگوی بهینه کشت یکی از علمی‌ترین روش‌های بهینه‌سازی استفاده از نهاده‌های بخش کشاورزی با هدف برنامه‌ریزی تولید در این بخش مهم اقتصادی بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: تمام محصولات کشاورزی زراعی و باغی در سامانه پایش مواد کودی مطابق با الگوی کشت استان بارگذاری شده‌اند.

عطایی سلامی در ادامه با تاکید بر اهمیت صدور حواله الکترونیک در سامانه کنترل و پایش تصریح کرد: فروش نهاده‌های کشاورزی به کشاورزان فقط با صدور حواله الکترونیک امکان‌پذیر است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به گستردگی جغرافیایی و اقلیمی کشور، مهمترین گام در تصمیم تهیه الگوی کشت بهینه، تعیین هدف یا اهداف الگوست؛ ارائه الگوی کشتی که بر اساس قانون بتواند حداکثر بهره‌برداری مناسب را از عوامل و نهاده‌های تولید به همراه داشته باشد، امری اجتناب‌ناپذیر است، از مهمترین اهداف می‌توان به مزیت‌های اقتصادی، سازگاری با شرایط اقلیمی، ‏بهره‌داری بهینه از منابع تولید، تناسب با پتانسیل‌های منطقه‌ای، توجه به اصول پایداری تولید محصولات کشاورزی، ملاحظات زیست‌محیطی، همسویی با سیاست‌های کلان کشور و تأمین امنیت غذایی اشاره کرد.

وی همچنین از تخصیص کودهای یارانه‌ای در چهارچوب الگوی کشت در این استان خبر داد و گفت: امسال حدود ۱۹۸ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای (ازته، فسفاته و پتاسه) برای مصرف محصولات الگوی کشت استان تخصیص داده شد که خوشبختانه با وجود شبکه بزرگ کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان توانستیم تا کنون به طور متوسط ۳۵ درصد از انواع کودهای یارانه‌ای را تأمین و مقدار ۲۵ درصد آن‌ها را توزیع نمائیم.

گفتنی است؛ هم‌اکنون ۱۷۶ انبار کارگزاری (اصلی و فرعی) زیر مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فعال می‌باشد که کارگزاران این شرکت، کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان را با قیمت مصوب و براساس حواله الکترونیکی صادر شده از مرکز خدمات جهاد کشاورزی به کشاورز تحویل می‌دهند.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید