۱۹۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در خراسان رضوی تشکیل شد

بازرسی

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هزار و ۳۲۹ پرونده تعزیری برای صنوف متخلف به ارزش هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از ابتدای طرح ویژه نظارتی ایام پایانی سال، نوروز و رمضان تا پایان چهارم فرودین ماه جاری در استان تشکیل شد.

به گزارش اعتمادساز، امیررضا رجبی افزود: طرح مزبور از ابتدای اسفندماه با مشارکت دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اداره کل میراث فرهنگی آغاز و از ۱۵ اسفندماه وارد مرحله عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: در این مدت هشت هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای عرضه کالا و خدمات در خراسان رضوی انجام و ۱۵ میلیارد ریال به شاکیان صنفی بازگردانده شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به مهر و موم ۱۷ واحد صنفی متخلف در طرح ویژه نظارتی ماه رمضان و نوروز گفت: مهر و موم واحدهای متخلف با نظر قاضی تعزیرات انجام می گیرد و حداکثر مدت آن یک ماه است اما اگر قاضی تشخیص دهد که برخورد مزبور اثرگذار بوده است واحد صنفی می تواند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرد.

رجبی افزود: با این حال هدف از مهر و موم، از بین بردن کسب و کار و یک فعال اقتصادی نیست بلکه اصلاح رویه است از این رو با تشخیص بازرسان و قاضی تعزیرات مدت زمان مهر و موم واحد صنفی می تواند حداقل زمان باشد اما واحدهای صنفی در همین استان هستند که بعد از گذشت مدتها هنوز مهر و مومشان ادامه دارد.

۲۶ اتاق صنفی، ۴۶۹ اتحادیه صنفی، ۲۸۹ هزار و ۷۴۹ واحد صنفی در قالب تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی در خراسان رضوی فعالیت می کنند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید