۱۷۰ مقاله به همایش بین‌ المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان ارسال شده است

رییس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ۱۴۰ مقاله به زبان فارسی و ۳۰ مقاله به زبان انگلیسی و عربی به دبیرخانه دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان ارسال شده است.

به گزارش اعتمادساز، “احد فرامرز قراملکی” روز دوشنبه در نشست خبری دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان در مشهد افزود: میهمانانی از ۱۱ کشور خارجی از جمله ترکیه، اندونزی، چین، عراق و کویت در این همایش حضور خواهند داشت.

وی با بیان این که نخستین دوره این همایش در سال ۱۳۹۷ برگزار شده است افزود: گفت وگو و همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان و مذاهب در کنار یکدیگر، تقویت تعامل علمی بین دانشمندان ادیان و مذاهب گوناگون، تقویت تعامل علمی میان مؤسسات دینی ایران و سایر کشورهای جهان، همفکری ادیان و مذاهب در چالش های اجتماعی دوره معاصر، تاکید بر نقش خانواده به عنوان نهادی مقدس از منظر ادیان و مذاهب برخی از اهداف این همایش است.

رییس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: تاکنون ۱۸ پیش نشست در شهرهای مختلف و هشت پیش نشست در کشورهای عراق و ایتالیا در این زمینه برگزار شده است و تهیه ۱۰ مجموعه سخنرانی با تاکید بر “خانواده و اهمیت تحکیم آن” یکی از امتیازات این پیش نشست‌هاست.

قراملکی افزود: دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان از ۲۷ دی به مدت ۲ روز در محل بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: روش شناسی گفت و گوی بین ادیان و بخش خانواده با عناوین راهبردهای الهیاتی در نگهداشت خانواده، همگرایی ادیان در برابر تهدید خانواده، ادیان و انگاره‌های خانواده، الهیات جنسیت، مواجهه ادیان با ساختارهای رقیب خانواده، مواجهه ادیان با نقش های خانواده و مواجهه ادیان با سیاست‌های زبانی جنسیتی از جمله محورهای این همایش است.

رییس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این همایش بین‌المللی با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مراکز مختلف دانشگاهی و حوزوی داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید