۱۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن خراسان رضوی تعیین تکلیف ‌شد

نهضت ملی مسکن

مدیر امور شعب بانک مسکن خراسان رضوی گفت: ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در راستای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکنون تعیین تکلیف شده و روند واگذاری این واحدها به متقاضیان در حال انجام است.

به‌ گزارش اعتمادساز، مصطفی تقوی روز سه شنبه در کارگروه نهضت ملی مسکن گناباد افزود: حدود ۹ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر سابق در استان خراسان رضوی هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی بر رصد و پایش مستمر ساخت و سازهای نهضت ملی مسکن با هدف بررسی و رفع مشکلات و سرعت بخشی در روند اجرای موثر آن تاکید کرد.

مدیر امور شعب بانک مسکن خراسان رضوی با اشاره به این که ۳۹ درصد خانواده ها در این استان از مسکن مناسب برخوردار نیستند گفت: بخشی از این افراد مستاجر و یا در سکونتگاههای اطراف مناطق شهری و یا بافت فرسوده شهرها ساکن هستند.

تقوی افزود: ۹۰ درصد تسهیلات و منابع اعتباری بانک مسکن در بخش مسکن هزینه می شود و هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار و منابع مالی در هشت ماهه ابتدای امسال به بانک مسکن گناباد اختصاص یافته است.

فرماندار گناباد نیز در این کارگروه گفت: سهمیه ابلاغی نخست این شهرستان برای ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن سه هزار و ۶۰۰ واحد بود ولی این میزان به هشت هزار واحد افزایش یافت.

رضا نصیری ادامه داد: از این میزان هزار واحد مربوط به طرح جوانی جمعیت (متقاضیانی که از آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد فرزند سوم آنان به دنیا آمده باشد) در گناباد اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: زمین مورد نیاز ساخت واحدهای مسکونی هفت هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن این شهرستان تاکنون واگذار شده است و بقیه در آینده نزدیک تحویل داده می شود.

حدود ۱۳ هزار نفر تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن در گناباد ثبت نام کردند که از مجموع این تعداد شرایط نخست حدود ۹ هزار و ۶۰۰ نفر تایید شده است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید