۱۲۸ درصد تعهد اشتغالزایی در گناباد تحقق یافت

فرماندار گناباد گفت: ۱۲۸ درصد از تعهد اشتغالزایی این شهرستان در سامانه رصد با ایجاد ۲ هزار و ۱۰۵ فرصت شغلی از ابتدای سال جاری تاکنون محقق شده است.

به گزارش اعتمادساز، رضا نصیری روز دوشنبه در جلسه شورای اداری گناباد افزود: میزان تعهد اشتغال این شهرستان در سامانه رصد یک هزار و ۷۱۴ نفر در سال جاری بود، در حالیکه تعهد اشتغال برای این شهرستان ۲ هزار و ۱۰۵ نفر است.

وی بیان کرد: هشت هزار و ۶۰۲ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال تسهیلات در بخشهای مختلف داخلی، تبصره های ۱۶ و ۱۸ مخصوص نهادهای حمایتی، مشاغل خانگی، بنیاد علوی و برکت طی سال ۱۴۰۲ در شهرستان گناباد پرداخت شد.

فرماندار گناباد ادامه داد: در سال آینده تنها مدیرانی می توانند در این شهرستان فعالیت کنند که تحول گرا و یا دارای رویکرد تحولی در ارایه خدمات به مردم باشند و مسوولانی که هیچ برنامه تحولی در برنامه های خود نداشته باشند و تنها به حفظ وضع موجود بپردازند، باید جای خود را به مدیران تحول گرا بدهند.

وی خاطر نشان کرد: مدیران ادارات باید در راستای رویکردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت مردمی سیزدهم با اولویت بندی و داشتن نقشه راه و با روحیه جهادی و خستگی ناپذیر از هیچ تلاشی برای ارایه خدمات صادقانه به مردم مناطق شهری و روستایی دریغ نکنند.

نصیری گفت: مدیران ادارات باید با اولویت بندی مسائل حوزه کاری خود و با بهره گیری از توان نخبگان و گروه مشاوره ای این اولویت ها را در راستای خدمات به مردم عملیاتی و اجرایی کنند.

وی اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با تلاش مسوولان و دست اندرکاران به صورت پرشور و بدون هیچ گونه مشکلی و در سلامت و امنیت کامل در ۹۲ شعبه گناباد و ۳۸ شعبه بجستان برگزار شد که رسانه های ارتباط جمعی در ایجاد بسترسازی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بسیار نقش آفرین بودند.

رییس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان گفت: این شهرستانها با ۶۷ درصد مشارکت مردم در انتخابات در بین ۳۲ شهرستان استان خراسان رضوی جزو پنج شهرستان برتر قرار گرفتند.

نصیری در بخشی از سخنانش با اشاره اقدامات شاخص طرح نهضت ملی مسکن و از جمله واگذاری ۶ هزار واحد به متقاضیان این طرح در گناباد از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون گفت: یک هزار واحد مسکونی در ماههای ابتدایی سال آینده در شهرستان گناباد به بهره برداری می رسد.

تشکیل فراکسیون ویژه روستاها در مجلس دوازدهم

نماینده منتخب گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم ضمن تاکید بر لزوم تشکیل مجمع نخبگانی برای بررسی مسائل و مشکلات و ارایه راهکارها برای خدمات رسانی به مردم در همه ادارات گفت: در این مجامع باید با استفاده از نظرات نخبگان و صاحب نظران برای بهبود خدمات به مردم تلاش کرد.

هادی محمدپور افزود: از ۲ روز بعد از انتخابات در دیدار با مسوولان استانی و ملی و به خصوص وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه مسائل و مشکلات و اولویتهای این شهرستانها را در زمینه های مختلف تامین زیرساختها، آب شرب، تکمیل زیرساختهای درمانی، راه آهن و غیره مورد بررسی قرار داده است.

وی بیان کرد: باید تصمیمها و برنامه ریزی و طرحهای مصوب در سطوح ملی به گونه ای باشد که مناطق کم برخوردار کمترین آسیب را متحمل شوند و با توجه به اینکه ۳۰ درصد جمعیت در سطح کشور و به تبع آن گناباد و بجستان در مناطق روستایی ساکن هستند باید فراکسیون ویژه روستاها در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی تشکیل و مشکلات این مناطق به صورت خاص مورد بررسی قرار گیرد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید