۱۰۰ طرح تحول‌گرا برای معادن خراسان رضوی تصویب شد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ طرح تحول‌گرا برای حوزه معادن این استان مصوب شده است که از این طرحها توسط استانداری و وزارت صنعت معدن و تجارت حمایت‌های ویژه‌ای خواهد شد.

به گزارش اعتمادساز، امیررضا رجبی در مراسم افتتاح ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی در مشهد افزود: یکی از توفیقات امسال در حوزه معدن، تصویب طرح تحول در حوزه معادن و صنایع معدنی استان در سه بخش «اکتشاف، استخراج و بهره برداری، فرآوری و صنایع معدنی» است که پس از تایید توسط وزارت صمت، تفاهم نامه ای بین این وزارتخانه و استانداری برای حمایتهای ویژه از طرحها در حوزه های تامین مالی منعقد می شود.

وی با اشاره به مصوبات شورای معادن استان به ریاست استاندار خراسان رضوی بیان کرد: طرحهای حوزه معدن و صنایع معدنی استان فقط شامل این ۱۰۰ مورد مذکور نیست، بلکه طرحهای بیشتری در حال اجرا است، اما معیار انتخاب از بین آنها تحول گرا بودن طرحها بوده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از فعالان اقتصادی در خانه معدن و سازمان نظام مهندسی معدن استان خواست طرحهای تحول گرا مزبور را مطالعه کنند و نقطه نظرهای خود را پیرامون بهبود آن ارایه دهند.

رجبی اضافه کرد: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی شمال شرق در حال اکتشاف ذخایر معدنی پهنه غرب استان است، هم اینک نیز ژئوفیزیک هوایی این منطقه انجام می گیرد، اجرای این بخشها زمینه های طولانی و بلندمدت برای سرمایه گذاری در حوزه معدن را فراهم می کند.

وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی نیز تاکنون اقدامات موثری در مسیر توسعه بخش معدن استان انجام داده که از جمله آن تکمیل کردن طرح مطالعات معادن جنوب استان و معادن پلاسری خواف بوده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اولویت اصلی استان را تمرکز بر حوزه معادن دانست و گفت: خوشبختانه ادبیات توسعه معدن در گفتار مسوولان استان شکل گرفته است.

رجبی ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی معدن را شایسته فعالان اقتصادی و مهندسان معدن استان ذکر و اظهار امیدواری کرد که نقطه پیشرفتی برای توسعه فعالیتهای معدنی باشد.

سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی سه هزار و ۵۰۰ عضو در رشته های مرتبط با معدن از کارشناسی تا دکتری دارد که از این تعداد هزار نفر از پروانه اشتغال برخوردار هستند و به تجربه کافی برای خدمت رسانی در حوزه معدن دست یافته اند.

ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی در خیابان هجرت واقع شده است.

معادن خراسان رضوی ۲ و ۹ دهم درصد از کل مساحت استان را تشکیل می دهند که سنگ آهن خواف شاخص‌ترین، معدن استان و جزو ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن دنیا و بزرگترین معدن سنگ آهن ایران است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید