۱۰۰۰ اصله درخت در مشهد غرس می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در بازه زمانی هفتم تا چهاردهم اسفندماه نیز با هدف تداوم سنت حسنه درختکاری، مراسم نمادین کاشت درخت در بوستان‌های منتخب در حال برگزاری است و کاشت ۱۰۰ هزار نهال در این مراسم‌ها پیش‌بینی شده است.

به گزارش اعتمادساز، مهدی یعقوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 15 بهمن تا 8 اسفندماه، 350 درخواست کاشت نهال در معابر فرعی ثبت شده است که از این تعداد 296 درخواست بازدید و 91اصله کاشته شده است.

وی گفت: 63 هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر نیز برای کاشت در منازل 44 محله منتخب در حاشیه شهر پیش‌بینی و تاکنون 14 هزار اصله کاشته شده است.

یعقوبی ادامه داد: مراسم درختکاری 16اسفندماه در بوستان جهانشهر همراه با کاشت 1000 اصله نهال و برپایی هشت غرفه فرهنگی، هنری و آموزشی برگزار می‌شود.

معاون اداره کل راهبری و نظارت بر حمل‌ونقل شهرداری مشهد نیز گفت: ایمن‌سازی معابر و جانمایی مبلمان‌های ترافیکی از جمله اقدامات در آستانه بهار است.

سیدحسن محسنیان افزود: ترافیک هسته مرکزی شهر مشهد نیز در این مدت مدیریت می‌شود و تعدادی پارکینگ دائم و موقت پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: تقویت خدمات‌رسانی در حوزه حمل‌ونقل همگانی نیز انجام می‌شود و قطار شهری در شب سال تحویل 24ساعته خواهد بود.

هزار اصله درخت در مشهد غرس می‌شود

حسین مختاری، نیز از غرس بیش از هزار نهال همزمان با روز درختکاری خبرداد وگفت: شهروندان شهر بهشت هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو می‌روند و در واقع با این کار نمادین در استان بهار سرزندگی را به شهر باز می‌گردانند.

وی با بیان اینکه امروزه سلامت جامعه ما در گرو وجود این طلای سبز است، افزود: اهمیت کاشت درخت نه تنها درحفظ و سلامت طبیعت بلکه در هویت شهر، تاثیرگذار است.

مختاری بر ضرورت تبدیل فرهنگ درخت کاری به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه تاکید کرد و افزود: بحث درخت‌کاری باید به یک فرهنگ تبدیل شود و در این مسیر فرهنگ سازی، بهترین مجری مردم هستند که باید وارد میدان شوند و کاشتن درخت را به فرزندان خود نیز آموزش دهند تا برای آنان نیز تبدیل به یک فرهنگ بشود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به این که روز درختکاری بهانه‌ای است برای این که ما به محیط‌زیست احترام گذشته و آن را احیاء و با دقت بیشتری از آن نگه‌داری کنیم، اضافه کرد: امید است که با تلاش در این جهت، حتی با کاشتن یک نهال کوچک، شهری زیبا و آباد را برای خویش مهیا نماییم.

مختاری از برپایی 9 غرفه با مضامین آموزشی، فرهنگی، ترویجی در حاشیه مراسم درختکاری اشاره کرد و ادامه داد: غرفه های با محورهای موضوعی چون آموزش پسماند، آتش نشانی، سینما کودک، نمایش عروسکی، مشاوره گیاه پزشکی و … به روی شهروندان گشوده است.

وی یادآورشد: غرس روز درختکاری چهارشنبه 16 اسفند ماه در محل بوستان جهانشهر (پادگان سابق) ساعت 9 صبح اجرایی و تمهیدات لازم برای حضور شهروندان انجام شده است.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید