۰ درصد کسری آب شرب در نیشابور برطرف شد

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد کسری آب شرب شهرستان نیشابور با ۱۶۳ هزار مشترک در سه شهر و ۳۵۰ روستا برطرف شد.

به گزارش اعتمادساز، حسین امامی افزود: نیاز آبی شهرستان نیشابور ۲ هزار لیتر در ثانیه و توان تولید آب حدود هزار و ۳۵۰ لیتر در ثانیه بود که با حفر ۱۲ حلقه چاه و مهندسی ۲۰ حلقه چاه دیگر کسری آب شهرستان نیشابور از ۶۵۰ لیتر در ثانیه به ۳۵۰ لیتر در ثانیه کاهش یافت.

وی ادامه داد: میانگین مصرف آب شرب برای هر فرد ساکن در شهرستان نیشابور طی شبانه‌ روز ۲۰۹ لیتر است که با توجه به وضعیت نگران کننده سفره‌های آب زیرزمینی در این شهرستان مدیریت مصرف ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: برای رفع کم فشاری آب در نیشابور، طرح پهنه بندی شبکه توزیع این شهر نیز در دست اجراست که با تکمیل آن مشترکان از فشار مناسب آب برخوردار خواهند شد.

امامی افزود: پیشرفت شبکه جمع آوری فاضلاب در نیشابور نیز ۵۵ درصد است و شهرداری پیگیر استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز از طریق نصب تصفیه خانه محلی در ۲ نقطه از شهر است.

وی اضافه کرد: طرح ساخت و بهره برداری از شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شهر نیشابور به روش بیع متقابل (دوجانبه) طی چهار سال آینده با سرمایه گذاری فولاد خراسان به ارزش ۱۱ هزار میلیارد ریال تکمیل خواهد شد.

میزان کسری مخازن آب زیرزمینی نیشابور سالانه ۱۳۴ میلیون مترمکعب است که موجب شده هر سال به طور میانگین سطح آب در مخازن آب زیرزمینی یک‌متر و ۲۰سانتیمتر اُفت کند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید