یک میلیون مترمکعب گاز نصیب تولید خراسان رضوی از محل صرفه‌جویی شد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: جلب مشارکت مردم و پویش صرفه جویی در مصرف گاز در زمستان پارسال منجر به صرفه‌جویی روزانه بیش از یک میلیون مترمکعب گاز در استان و اختصاص آن به بخش تولید شده است.

به گزارش اعتمادساز، امیررضا رجبی روز یکشنبه در بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از واحد دانش بنیان “پارس سامان ایرانیان” در شهرک صنعتی ماشین سازی و فناوریهای برتر افزود: این موضوع باعث افزایش تولید صنعتی بویژه حوزه فولاد و محصولات فولادی در استان خراسان رضوی شد.

وی بیان کرد: پارسال فرآوری صنایع معدنی در حوزه تولید فولاد خام در خراسان رضوی نسبت به سال قبل آن ۴۶ درصد، تولید آهن اسنفجی ۶۲ درصد و تولید گندله و کنسانتره نیز افزایش داشته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به افزایش حقوق دولتی معادن در دولت سیزدهم گفت: در ۲ سال و نیم فعالیت این دولت،میزان دریافت حقوق دولتی در استان نسبت به مدت مشابه در دولت قبل هفت و نیم برابر شده است، به طوریکه از ۱۷ هزار میلیارد ریال به ۱۳۰ هزار میلیارد ریال رسید.

وی ادامه داد: پارسال ۷۰ پروانه بهره برداری معدنی در قالب مزایده یا صدور پروانه جدید در استان خراسان رضوی صادر شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۸ درصد افزایش داشته است.

رجبی اظهار کرد: پارسال ۱۸۳ پروانه اکتشاف معدنی و ۵۳ گواهی کشف معدنی در خراسان رضوی صادر و مطالعات ژئوفیزیک هوایی مناطق غرب استان شامل سبزوار و کاشمر نیز انجام شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پارسال ۵۹۲ پروانه بهره برداری از واحد صنعتی در استان صادر شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ در تعداد پروانه با رشد ۴۹ درصدی و در میزان سرمایه گذاری با رشد ۱۰۰ درصدی روبرو بودیم.

وی دلیل این افزایش در صدور پروانه بهره برداری صنعتی در خراسان رضوی را اقدام ویژه استان مبنی بر تمرکز بر اتمام ساخت جوازهای تاسیس با پیشرفت بالای ۸۰ درصد ذکر کرد.

رجبی صدور جواز تاسیس صنعتی را نمایی از جذب سرمایه گذاری دانست و ادامه داد: پارسال هزار و ۷۹۵ جواز تاسیس صنعتی در استان صادر شد که ۲۶۹ مورد از آن جزو اولویتهای سرمایه گذاری صنعتی در استان بود که در این بخش خراسان رضوی در مقایسه با سال ماقبل آن ۳۰ درصد در تعداد و ۴۲ درصد در پیش بینی سرمایه گذاری و اشتغال جواز تاسیس صنعتی رشد داشت.

وی به شناسایی ۲۱۹ واحد تولیدی راکد در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و بیان کرد: از این تعداد ۱۴۹ واحد قابلیت بازگشت به تولید را نداشتند، ۷۰ واحد دوباره راه اندازی شده و از این محل هزار و ۶۵۴ شغل جدید ایجاد و ۲۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری احیا شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حمایت از واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید، کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال گذشته ۱۶۲ نشست برگزار شد که هزار و ۲۰۹ مصوبه در پی داشت، تاکنون ۸۵ درصد از این مصوبات اجرا شده است.

رجبی اظهار کرد: پارسال ۶۰ مجوز تحقیق و توسعه برای واحدهای صنعتی خراسان رضوی صادر شد و ۳۲ واحد صنعتی استان، دانش بنیان شدند به طوریکه صدور پروانه های بهره برداری در حوزه دانش بنیان در خراسان رضوی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

«محمد مجید فولادگر» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز از واحد دانش بنیان “پارس سامان ایرانیان” و چند واحد صنعتی دیگر در شهرک صنعتی ماشین سازی و فناوریهای برتر شهرک صنعتی مشهد بازدید کرد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید