گره اشتغال حدود هفت هزار و ۵۰۰ ایثارگر خراسان رضوی گشوده شد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: فعالیت ۲ ساله دولت سیزدهم موجب اشتغال زایی و اعمال قانون در حوزه ارتقای شغلی برای هفت هزار و ۴۹۵ ایثارگر،خانواده شهید و جانباز شد.

به گزارش اعتمادساز، حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی افزود: با همت دولت سیزدهم وضعیت استخدامی چهار هزار و ۲۹۸ ایثارگر شاغل در استان بر اساس قانون ارتقای شغلی طی پارسال و امسال به “رسمی” تبدیل شد.

وی ادامه داد: با اجرای بند ج ماده ۸۷ برنامه ششم توسعه، ۵۳۱ نفر از ایثارگران استان جذب دستگاه های دولتی شدند، مطابق این قانون دولت موظف است تمام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر را در طول اجرای قانون برنامه ششم توسعه استخدام کند که دولت سیزدهم به این مهم عمل کرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: طی ۱۸ ماه گذشته ۲ هزار و ۶۶۶ مجوز شغلی در قالب فعالیت های صنفی برای ایثارگران استان صادر و زمینه اشتغال این افراد فراهم شد.

حسن زاده نامقی افزود: مشاوره های شغلی برای جمعیت زیرپوشش این بنیاد و متقاضیان اشتغال در سال جاری حدود ۲۵۰ درصد رشد داشته است که در روند ایجاد فرصت های شغلی برای جامعه هدف، تاثیرگذار بوده است.

مطابق اعلام مسوولان بنیاد شهید در حال حاضر حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرزند شاهد و ایثارگر در خراسان رضوی جویای شغل هستند.

مردم خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۳۵۷ شهید، ۵۱ هزار و ۴۰۰ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده در راه صیانت از تمامیت ارضی و دستاوردهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند.

جمعیت زیرپوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ۳۸۰ هزار نفر است.
ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید