گرد و خاک دید افقی رانندگان در جاده‌های خراسان رضوی را محدود کرد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، دید افقی رانندگان در جاده‌های مشهد و چند شهرستان شمالی و شرقی این استان را محدود کرده است.

به گزارش اعتمادساز، جعفر شهامت افزود: هم اکنون وزش باد شدید و گرد وخاک، دید افقی جاده های شهرستانهای سرخس، تایباد، تربت جام و مشهد را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش دید رانندگان در این مناطق شده است.

وی به کاهش دید افقی در بزرگراه باغچه – تربت حیدریه اشاره و بیان کرد: مه گرفتگی صبح امروز در جاده ترانزیتی درگز-قوچان که موجب کاهش دید افقی رانندگان در این مسیر شده بود، ساعتی قبل برطرف شد.

علاوه بر این علی اکبر محدث، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار درگز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود ریزگردها از صبح امروز به این شهرستان مرزی در حال حاضر شهر درگز و جاده ها تحت تاثیر این پدیده جوی قرار دارند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از امروز، دوشنبه وزش باد شدید که در برخی نقاط همراه با توفان گرد و خاک رخ خواهد داد باعث انتقال گردو غبار و کاهش کیفیت هوا در نواحی مختلف استان از جمله مشهد و مناطق مرکزی شود، بر اثر این پدیده جوی کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید و همچنین بروز خسارت در نواحی بادخیز استان پیش‌بینی می‌شود.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید