کوهنوردان گمشده در ارتفاعات “داورزن” خراسان رضوی پیدا شدند

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: موقعیت پنج کوهنوردی که در ارتفاعات روستای “ساروق” از توابع شهرستان “داورزن” در غرب خراسان رضوی گم شده بودند شناسایی و این افراد با تلاش گروه‌های امدادی، پیدا شدند.

به گزارش اعتمادساز، مسلم فائق‌نیا اظهار داشت:‌ بنابر گزارش های دریافتی این کوهنوردان به علت ناآشنایی با منطقه، از شب گذشته در ارتفاعات “بَفرِه” شهرستان داورزن مسیر خود را گم کرده بودند.

وی تصریح کرد: گروه های جستجو و نجات هلال احمر و آتش نشانی، از دیشب به محل اعزام شده بودند و ظهر امروز نیز بالگرد اورژانس هوایی به همراه یک گروه کامل عملیاتی برای پایش میدانی ارتفاعات کوهستان “شَمَلق” راهی این منطقه شد که به سبب شرایط نامناسب جوی و وزش شدید باد، امکان فرود نیافت.

فائق نیا گفت: سرانجام در پی عملیات جستجو از سوی نجاتگران هلال احمر و آتش نشانی و هیات کوهنوردی شهرستان های سبزوار و داورزن، این کوهنوردان پیدا شدند و وضعیت عمومی آنها مناسب عنوان شده است.

وی افزود:‌ به دلیل صخره ای بودن محل استقرار کوهنوردان، آنان صبح فردا به پایین کوه منتقل شده و از نظر وضعیت سلامت پایش می شوند.

کوه های شَمَلق با ارتفاع حدود سه هزار متر، نزدیک روستای ساروق شهرستان داورزن قرار دارد.

مرکز شهرستان داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید