کمیته امداد “ششتمد” خراسان رضوی ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ششتمد گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب ۱۱۳ طرح از ابتدای امسال به مددجویان این شهرستان خراسان رضوی پرداخت شده است.

به گزارش اعتمادساز، ابراهیم خطیب اظهار داشت: عمده این تسهیلات با هدف توانمندسازی و اشتغالزایی خانواده‌های زیر پوشش در بخش‌های مختلف دامپروری، قالی بافی، پرورش شتر و زنبور عسل، فروشندگی لوازم خانگی، خرید خودرو و تراکتور اعطا شده است.

وی افزود: یکی از مشکلات پیش روی کمیته امداد این شهرستان در ارائه تسهیلات اشتغال به مدجویان، سخت گیری و همکاری نکردن برخی بانک هاست چنانکه یک سوم این اعتبارات در یکی از بانک ها معطل مانده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ششتمد گفت: رسالت این نهاد توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان است، اما سخت گیری برخی بانک ها برای تامین ضامن و وثایق، پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان را دچار مشکل کرده است.

خطیب با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مهارتی اقدامی موثر در توانمندسازی و خودکفا شدن مددجویان است، افزود: ۱۱۹ مددجوی این نهاد حمایتی امسال از آموزش‌های مهارتی و اشتغال بهره‌مند شده اند.

چهار هزار و ۲۲۵ نفر از جمعیت ۲۴ هزار نفری شهرستان ششتمد در قالب ۲ هزار و ۳۳ خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید