کمک‌های مردم خراسان رضوی برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان ارسال شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: کمکهای مردم این استان برای حمایت از سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان در قالب ۲ دستگاه خودرو تریلر ارسال شد.

به گزارش اعتمادساز، دکتر محسن ذاکریان افزود: کمکهای مردمی و داوطلبانه نیکوکاران شامل بسته های غذایی از جمله برنج، انواع کنسرو، روغن، حبوبات، زیرانداز و پتو بود.

وی ادامه داد:از روزهای نخست وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان گروهی متشکل از ۳۵ نیروی عملیاتی به همراه هشت دستگاه خودرو کمک دار، یک دستگاه کامیونت و یک دستگاه خودرو کامیون از استان خراسان رضوی برای کمک به سیل زدگان اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تیم عملیاتی امداد استان نیز هم اکنون در منطقه “پیر سهراب” چابهار مستقر شده است که ۳۰ هزار نفر جمعیت آن ، درگیر مشکل سیل و آب‌گرفتگی اند.

ذاکریان افزود: تاکنون سبد غذایی، چادر، پتو و اقلام ضروری برای کمک رسانی بین مردم توزیع شده است.

باران‌های سیل‌آسا که از چند روز گذشته در جنوب سیستان بلوچستان شروع به باریدن کرد باعث وقوع سیلاب در برخی از مناطق شهری و روستایی شد و به بخش‌های مختلف زیرساختی و کشاورزی این استان خسارت‌هایی وارد کرد.

شدت گرفتن بارش‌ها منجر شد تا ۱۴ شهرستان سیستان و بلوچستان با پدیده سیلاب و آبگرفتگی مواجه شوند و همچنین سیل منجر به آسیب رساندن به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب این استان شد که در این راستا تاکنون به بیش از ۲۴ هزار نفر امدادرسانی شده است.

در این مدت هزار و ۹۴۷ روستای سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت و واحدهای مسکونی زیادی بر اثر جاری شدن سیلاب آسیب کلی و جزیی دید

از دیگر پدیده های مهم‌ دیگری که با وقوع این سیل اتفاق افتاد آب‌گیری بزرگ‌ترین سد مخزنی سیستان و بلوچستان یعنی “سد کهیر” است.

همچنین چهار سد شامل سدهای مخزنی “پیشین” در شهرستان “سرباز” با حجم ۱۷۵میلیون متر مکعب، سد “زیردان” در منطقه “دشتیاری” چابهار با حجم مخزن ۲۰۷میلیون متر مکعب سد “شی کلک” در شهرستان چابهار با حجم ۱۰ میلیون متر مکعب و سد “خیر آباد” نیکشهر با حجم ۲۷ میلیون مترمکعب آب‌گیری و سرریز شد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید