کمبود نقدینگی یک واحد صنعتی تولید لبنیات در گناباد را تعطیل کرد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: یک واحد صنعتی تولید محصولات لبنی در این شهرستان به دلیل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش تعطیل شده است.

به گزارش اعتمادساز، هادی ایزدی افزود: تعطیلی این واحد تولیدی که یکی از سه واحد تولید محصولات لبنی در جنوب خراسان رضوی به شمار می رود، به دلیل کمبود تسهیلات و نقدینگی و کاهش رقابت پذیری در فروش محصولات به دلیل افزایش تولیدات مشابه سنتی در بازار رخ داده است.

وی ادامه داد: مشکلات این واحد تولیدی و به خصوص در تامین تسهیلات در دست بررسی است تا با رفع آنها زمینه فعالیت دوباره واحد تولیدی مذکور فراهم شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد تصریح کرد: واحد تولیدی مزبور با ۱۵ نفر اشتغال و سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از واحدهای عمده تولید لبنیات این شهرستان به شمار می رفت.

مدیر این واحد تولیدی صنایع لبنی گناباد هم به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش فروش تولیدات لبنی به صورت سنتی و شیر محلی در واحدهای صنفی و از طرفی افزایش قیمت تولید شیر، صرفه اقتصادی و سرمایه در گردش را برای ادامه فعالیت کاهش داده و بستر تعطیلی این واحد تولیدی را فراهم کرد.

علیرضا قلی‌زاده اضافه کرد: برخی از واحدهای صنفی بدون پرداخت مالیات و سایر هزینه های جانبی با فروش تولیدات سنتی، فعالیت واحدهای تولیدی این بخش را تحت تاثیر منفی قرار داده است که مسوولان باید توجه بیشتری به این مساله داشته باشند.

وی گفت: واحد تولید لبنیات تولید شده در گناباد، ابتدا با تولید روزانه ۳۰ تن فعالیت داشت که به دلیل مشکلات مختلف اقتصادی این میزان به پنج تن کاهش یافته بود.

یادآور می شود: از مجموع سه واحد تولید محصولات لبنی گناباد یک واحد تولیدی دولتی است و ۲ واحد تولیدی دیگر با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعالیت دارد که اکنون یکی از آنها به دلیل کمبود سرمایه در گردش و منابع مالی تعطیل شد.

۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید