کشورهای منطقه بازار هدف تولیدات صنعتی جمکوی جوین خراسان رضوی است

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین گفت: این شرکت دانش‌بنیان در کنار تامین نیازهای صنایع داخلی، پاسخگویی به بخشی از نیاز کشورهای منطقه را به عنوان بازار هدف تولیدات صنعتی خود هدف‌گذاری کرده است.

به گزارش اعتمادساز، محمد رستمی افزود: صدور محصولات تولیدی این شرکت علاوه بر بازار کشورهای همسایه، حتی مورد توجه برخی کشورهای آمریکای لاتین مانند ونزوئلا قرار گرفته است که این دستاورد به رشد تولید ناخالص ملی کمک می کند.
وی اظهار داشت: الکتروموتورهای صنعتی تولیدی شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین تاکنون به کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و کوبا صادر شده است.

رستمی افزود: این شرکت در سال های اخیر با اعتماد به جوانان و تکیه‌ بر ظرفیت‌های داخلی و در اختیار داشتن تجهیزات و ماشین آلات منحصر به فرد، اقدام به طراحی و ساخت انواعی از الکتروموتورهای مورد نیاز وزراتخانه‌ها و واحدهای تولیدی کشور کرده است که دانش فنی آن و توان تولید آن در گذشته در اختیار کشورهای معدودی بوده است.

وی افزود: شرکت جمکو یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی است که هم‌زمان اقدام به تولید بیش از ۲۰۰ نوع ژنراتور و الکتروموتور فشار قوی، متوسط، ضعیف و الکتروموتورهای خاص مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی می کند.

تولیدات صنعتی جمکو افتخاری برای جمهوری اسلامی است

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین گفت: تولیدات این واحد صنعتی افتخاری برای جمهوری اسلامی است که امیدآفرینی در بین مردم، به ویژه نسل جوان را افزایش داده است.

رستمی افزود: طراحی و تولید انواع الکتروموتورهایی که تولید آن تا چند سال پیش در انحصار چند کشور محدود بود و صنایع کشور به سبب شرایط تحریم در بخش تعمیر یا واردات این الکتروموتورها دچار مشکل شده بودند، مهندسان و کارگران شرکت جمکو را بر آن داشت تا با مهندسی معکوس، دانش ساخت این الکتروموتورها را به دست آوردند.

شرکت ماشین های الکتریکی جوین (جمکو) به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الکتروموتور در کشور شناخته می شود که در سالهای اخیر موفق به تولید الکتروموتور غول‌پیکر سنکرون و نیز نخستین الکتروموتور ضدانفجار و ایمن کشور با کاربرد در صنایع گوناگون مانند فولاد، مس، سیمان، آب و فاضلاب، نفت و مترو شده است.

این واحد صنعتی در حاشیه جاده سبزوار – اسفراین، در ۲۵ کیلومتری شهر نقاب، مرکز شهرستان جوین و ۴۵ کیلومتری شمال سبزوار واقع است.

نقاب مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید