کشف 647 میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان رضوی

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۱۹۶ پرونده قاچاق به ارزش ۶۴۷ میلیارد ریال طی چهار ماهه نخست امسال در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تشکیل شده است.

به گزارش اعتمادساز، بخشعلی بیاتی قله زو افزود: با تلاش شبانه روزی بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی طی سال جاری در مجموع سه هزار و ۱۵۴ واحد اقتصادی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در سراسر استان بازرسی شد که منجر به تشکیل ۱۹۶ پرونده قاچاق گردید.

وی بیان کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در ارزیابی ادارات کل صمت استان ها توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان پیرامون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رتبه دوم کشور را از نظر تعداد پرونده تخلف تنظیم شده در چهار ماهه نخست ۱۴۰۲ کسب کرد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: در تحقق راهبرد مهار تورم و رشد تولید بدون مبارزه جدی با قاچاق کالا به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد و ورود کالای قاچاق و تقلبی نظم بازار را برهم می زند و جایگاه واقعی تولیدات داخلی و زحمات تولیدکنندگان را در جذب سهم بازار هدر می دهد.

وی تصریح کرد: لذا مبارزه با مقوله قاچاق کالا و کالای تقلبی در حمایت از صنایع داخلی است و به همین دلیل، مسوولان استان در بخش‌های مختلف اقتصادی و قضایی،‌ رسیدگی به این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دادند و به شدت با آن برخورد می شود که نتیجه آن رتبه مناسب استان در امر مبارزه با قاچاق کالا در مقایسه با سایر استانها است.

بیاتی قله زو گفت: از مجموع پرونده های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا و ارز، ۱۹ پرونده به علت عدم رعایت ضوابط اختصاصی تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا به ارزش ۲۲۴ میلیارد ریال و تعداد ۱۷۷پرونده قاچاق کالا شامل حمل، نگهداری، عرضه و فروش به ارزش ۴۲۲ میلیارد ریال بوده است.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ برنامه تحول نظارت و بازرسی با تدوین برنامه بازرسی مبتنی بر فناوری اطلاعات با تحلیل و بهره گیری از داده های سامانه پایش سامانه های جامع تجارت و انبارها و مراکز نگهداری کالاها در راستای کیفی و اثرگذار کردن بازرسی ها و توجه بیشتر به تولید، واردات، مراکز عمده و سطح خرده فروشی در دستور کار معاونت بازرسی و حمایت مصرف کنندگان این اداره کل قرار دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید