کشفیات مواد مخدر در گمرک مرزی دوغارون ۱۰۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک مرزی دوغارون تایباد گفت:پرسنل این گمرک از ابتدای امسال تاکنون ۵۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در این گذرگاه رسمی کشف کردند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش اعتمادساز، سید حسن رحیمی زاده افزود: این میزان مواد مخدر از نوع هروئین فشرده، هروئین پودری، شیشه، آبکار شیشه، مرفین، حشیش، تریاک و شیره تریاک است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد مواد افیونی کشف شده از نوع صنعتی و ۲۰ درصد سنتی است.

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: ۸۰ درصد مواد مخدر کشف شده در گمرک دوغارون از سوی اتباع کشور افغانستان به سمت این کانون اقتصادی حمل شده است.

رحیمی زاده به کشف بزرگترین محموله مواد مخدر در این معبر زمینی طی سال جاری اشاره کرد و افزود: کشف ۲۶۸ کیلوگرم مواد مخدر که ۲۵۰ کیلوگرم آن از نوع شیشه و ۱۸ کیلوگرم آن از نوع تریاک بود، یکی از بزرگترین محوله های مواد مخدر در گمرک مرزی دوغارون بود که این محموله در یک بار ترانزیتی از سمت افغانستان به مقصد امارات متحده عربی بارگیری شده بود.

وی اضافه کرد: در این ارتباط افزون بر ۲۵ متهم ایرانی و افغانستانی دستگیر و با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: با استفاده از تجهیزات و امکانات الکترونیکی، ورود و خروج هرگونه کالای قاچاق در گمرک مرزی دوغارون پایش می شود.

استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که ۹۰ کیلومتر از این امتداد در شهرستان تایباد قرار دارد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید