کشت قراردادی گندم برای دومین سال پیاپی در خراسان رضوی آغاز شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: کشت قراردادی گندم برای دومین سال پیاپی در استان با مشارکت هزار و ۲۶۰ کشاورز آغاز شد.

به گزارش اعتمادساز، وحیدرضا فریدونی افزود: این شمار از گندمکاران با ثبت مشخصات خود در سامانه کشت قراردادی گندم استان

قرارداد خود را ثبت کرده اند.

وی با اشاره به رتبه چهارم استان خراسان رضوی در برخورداری از سطح زیرکشت گندم کشور ادامه داد: امسال افزون بر ۱۹۸ هزار هکتار از سطح زیر کشت گندم استان هدف اجرای این طرح حمایتی دولت قرار گرفته است که از این بین ۷۵ هزار هکتار به کشت دیم و ۱۲۳ هزار هکتار از آن به کشت آبی اختصاص دارد.

مدیرکل غله خراسان رضوی گفت: تا کنون با ثبت ۷۷۲ قرارداد، افزون بر ۶ هزار و ۴۷۲ هکتار از این میزان سطح زیر کشت تحت پوشش کشت قراردادی گندم قرار گرفته است که با استقبال گندمکاران هر روز به این میزان افزوده خواهد شد.

فریدونی در تشریح این طرح که برای دومین سال پیاپی در استان خراسان رضوی اجرایی می شود افزود: حمایت از گندمکاران، حذف دلالها و واسطه‌ها و همچنین اجرای الگوی کشت پایدار و هدفمند کشت گندم و حرکت به سمت خودکفایی در تولید این محصول راهبردی بخشی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی اضافه کرد: کشاورزانی که در این طرح حمایتی مشارکت می کنند علاوه بر برخورداری از یارانه های مربوطه همچون بهره گیری از ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصولات، از کمک هزینه کرایه حمل به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در هر تن نیز بهره مند خواهند شد.

مدیرکل غله خراسان رضوی گفت:امسال برای حفظ رفاه کشاورزان مقرر شد که پرداخت حق بیمه های صوت گرفته بعد از تحویل محصول به مراکز ذخیره سازی و دریافت هزینه دسترنج آنان واریز شود.

فریدونی در پایان با اشاره به مشارکت افزون بر ۱۱ هزار کشاورز در طرح کشت قراردادی سال گذشته و ثبت ۱۱ هزار و ۱۳۶ قرارداد در سامانه مربوطه افزود: سال گذشته استان خراسان رضوی با ثبت ۶۹ درصد از اراضی و سطح زیر کشت گندم آبی خود در سامانه کشت قراردادی گندم، توانست عنوان چهارمین استان کشور که بیشترین سطح زیرکشت را به ثبت رسانده به خود اختصاص دهد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید