کاهش ۱۵ درصدی حوادث ترافیکی خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تعداد کل حوادث ترافیکی در ایام نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشت.

به گزارش اعتمادساز، علی صبوری شب گذشته، در سومین کنفرانس خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائرین که در سالن جلسات اداره کل صمت خراسان رضوی برگزار شد، بیان کرد: تعداد کل حوادث ترافیکی از 15 اسفند تا 18 فروردین امسال 79 مورد بود که در مقایسه با سال گذشته (تا 17 فروردین ماه 1402) که 93 مورد بود، 15 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در تصادفات 25 درصد و واژگونی 20 درصد کاهش داشتیم و انحراف خودرو کاهش و برخورد با مانع نیز افزایش داشته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به پویش بهرفت اشاره کرد و گفت: در این پویش، رانندگان به توقف، استراحت‌های کوتاه و کاهش تصادفات تشویق شدند. 36 هزار و 64 نفر در این پویش شرکت کردند و در محل استراحت مسافران، ایستگاه فضای دوستدار کودک و کارهای فرهنگی، به ویژه برپایی خیمه نماز انجام شد.

صبوری افزود: جمعیت هلال احمر در طول طرح نوروزی، با استفاده از 30 پایگاه ثابت، 9 پایگاه موقت و 28 ایستگاه سلامت، خدمات امدادی و راهنمایی نوروزی را به امدادگران، نجاتگران و اعضای جوانان ارائه کرد.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد بهبود وضعیت امنیتی بودیم، بیان کرد: در حوزه حوادث ترافیکی در محورهای مواصلاتی، استان خراسان رضوی جزو 5 استان اول کشور نبود و رتبه‌های اول تا چهارم به ترتیب به استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان و اصفهان تعلق داشت.

محمدرضا دبیری به رانندگی خوب 90 درصد رانندگان در سطح جاده‌ها اشاره کرد و گفت: در ارتباط با حوادث جاده‌ای، خستگی و خواب‌آلودگی رتبه اول، سبقت و سرعت غیرمجاز رتبه دوم و انحراف به چپ خودروها رتبه سوم را در بروز سوانح داشت.

محمدیوسف رحمتی، جانشین رئیس این دانشگاه در کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی نیز با بیان اینکه اطلاعات دقیق‌تر در آینده نزدیک رسانه‌ای خواهد شد، گفت: در ایام نوروز یک‌پنجم افرادی که به مراکز درمانی مراجعه کردند، غیر از شهروندان مشهدی بودند.

وی افزود: در این مدت آمار حوادث نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید