کاهش نسبی دمای هوای خراسان رضوی

به گزارش اعتمادساز، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:با توجه به بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی دمای هوا در روزهای شنبه و یکشنبه آینده به ویژه در نقاط شمالی و مرکزی استان با کاهش نسبی مواجه می‌شود.

زهرا آهنگرزاده افزود: از بعداز ظهر روز شنبه به تدریج از مناطق شمالی و غربی استان، شاهد افزایش ابرناکی خواهیم بود به‌گونه ای که پیش‌بینی می‌شود از اواخر فرداشب شاهد رگبار و رعد وبرق پراکنده در برخی از مناطق شمال غربی استان باشیم.

وی ادامه داد:روز یکشنبه هم مقدار و گستره بارش‌ها به ویژه در نیمه شمالی خراسان رضوی افزایش پیدا می کند؛ هم اکنون نیز در مناطق میانی و جنوبی استان از جمله تربت حیدریه و خواف شاهد وزش باد هستیم.

آهنگرزاده افزود: انتظار می‌رود تا اواسط هفته آینده در ساعاتی، بر سرعت و شدت وزش باد در سطح استان افزوده شود به طوری که در نواحی بادخیز و مستعد استان از جمله نواحی جنوبی و شرقی به خصوص جنوب شرق استان با وزش باد شدید همراه با گرد خاک، کاهش میدان دید و کیفیت هوا رو به رو باشیم.

وی اضافه کرد: احتمال این که در مناطق جنوب شرق خراسان رضوی شاهد توفان گرد و خاک باشیم دور از ذهن نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روز گذشته گرمای ۴۰ درجه و بیشتر در ایستگاه های سبزوار، فرودگاه سبزوار، بردسکن و درگز به ثبت رسید و طی شبانه روز گذشته فریمان با کمینه دمای هوای ۱۵ درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۳ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند و در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از تایباد با ۶۱ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شد.

آهنگرزاده با اشاره به این که دمای هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته بین ۲۴تا ۳۷ درجه سلسیوس در نوسان بوده است افزود: پیش بینی می‌شود دمای هوای امروز در گرمترین ساعت همچون روز گذشته ۳۷ درجه بالای صفر باشد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید