کاخ سفید: مذاکره با ایران به نقطه عطف رسیده/ رزمایش مشترک روسیه و بلاروس باعث تشدید تنش می‌شود

شفقنا- کاخ سفید ضمن تاکید بر این که مذاکرات مربوط به توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی به یک نقطه عطف رسیده، از رزمایش مشترک روسیه و بلاروس به عنوان یک اقدام تشدید کننده بحران اوکراین نام برد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه های خبری «العربیه» عربستان سعودی و «الحره» آمریکا، «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید شامگاه امروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مذاکرات مربوط به توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی در شهر وین، پایتخت اتریش به یک نقطه عطف رسیده و در صورت عدم حصول دستیابی به توافق طی هفته های آینده نیز بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) محال خواهد بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، ساکی در این باره اظهار داشت: توافقی که به نگرانی های اساسی همه طرف ها رسیدگی کند دیگر دور از دسترس نیست با این حال اگر در هفته های آینده به دست نیاید، پیشرفت هسته ای مداوم ایران، بازگشت ما به برنامه جامع اقدام مشترک را غیر ممکن خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید در گفت و گو با خبرنگاران همچنین تاکید کرد که دولت آمریکا، رزمایش های گسترده روسیه در بلاروس را یک اقدام تشدید کننده در رابطه با بحران اوکراین می بیند و عامل تنش زدایی به شمار نمی آید.

به گفته ساکی، لایحه تهیه شده از سوی هر دو حزب دمکرات و جمهوری خواه آمریکا در رابطه با تحریم های علیه روسیه نیز یک پیام قوی برای «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری این کشور ارسال خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید