چهار واحد عرضه مواد غذایی در جغتای خراسان رضوی پلمب شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان جغتای گفت: چهار واحد متخلف عرضه کننده مواد غذایی در این شهرستان، در قالب طرح سلامت نوروزی شناسایی و هزار و ۲۵۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد از این واحدها کشف و جمع آوری شد.

به گزارش اعتمادساز، غلامرضا شرفی اظهار کرد: اجرای این طرح از نیمه اسفند پارسال آغاز شده که تا پنجم فروردین جاری، کارشناسان حوزه مهندسی بهداشت محیط از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز اقامتی، واحدهای صنفی، کارگاه های تولیدی، خدماتی و غیره بازرسی کرده و این واحدهای متخلف را شناسایی کرده اند.

وی افزود: در طرح سلامت نوروزی شهرستان بیش از سه هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفت که در قالب آن برای ۱۷۳ تخلف شامل بی توجهی به رفع نواقص و رعایت نکردن موازین بهداشتی اخطاریه صادر شد و ۶ واحد صنفی با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

شرفی گفت: از دیگر اقدامات انجام شده می توان به انجام ۱۶۳ مورد بازدید مشترک با دیگر ادارات مرتبط از مراکز و اماکن، ۲۵ مورد آموزش چهره به چهره و گروهی با مسافران نوروزی و توزیع ۱۸۵ مورد اقلام آموزشی اشاره کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان جغتای گفت: در راستای نظارت بهداشتی بر آب آشامیدنی نیز ۱۱۴ مورد بازدید از شبکه های آبرسانی، ۶۵۵ مورد کلرسنجی آب شرب، ۳۲ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی شهرستان و ۲۰ مورد نمونه مواد غذایی از مراکز عرضه و ۶۸۵ مورد سنجش با تجهیزات دستی از مواد غذایی صورت گرفته است.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید