چهارمین المپیاد ورزش زورخانه‌ای در مشهد برگزار شد

چهارمین المپیاد ورزش زورخانه‌ای روز جمعه با حضور مسوولان این حوزه و به میزبانی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش اعتمادساز، رییس فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای گفت: ورزش زورخانه‌ای، ورزش ملی و فرهنگی است و ریشه در آداب و سنن این مملکت و قدمتی ۹۰۰ ساله با سند ملموس در ایران دارد.

سردار مهرعلی باران چشمه افزود: تاکنون نسبت به توسعه و ترویج ورزش زورخانه‌ای کوتاهی شده است که برای ترویج آن بهترین کار سوق دادن این ورزش به سمت مدارس و نونهالان و نوجوانان است تا جامعه مخاطب آن افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ورزش زورخانه ای ورزشی جسمی و معنوی است و سبب تربیت جسم و اخلاق می شود، ادامه داد: ورزش زورخانه ای کمک می کند تا افراد هم مرام و جوانمردی و هم اخلاق و ایثار و گذشت را یاد بگیرند و علاوه بر آن این ورزش اثر مثبتی بر روح و روان نوجوانان و جوانان دارد.

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای گفت: طی ۲ هفته گذشته مسابقات نونهالان این ورزش در استان قم برگزار شد و امروز نیز شاهد برپایی چهارمین المپیاد یک روزه ورزش زورخانه ای در خراسان رضوی هستیم.

وی افزود: طبق تفاهمنامه های منعقد شده با معاونت سلامت تربیت بدنی و معاونت فرهنگی آموزش و پرورش، ورزش زورخانه ای به سمت مدارس سوق داده خواهد شد، در این راستا بهمن سال گذشته در خراسان رضوی برای حدود ۶۰۰ دانش آموز در مقاطع چهارم و پنجم ابتدایی آموزش های مرشدی اجرا شد که این آموزش ها تاکنون در ۶ استان برگزار شده است.

سردار باران چشمه با بیان اینکه در تلاشیم تا این آموزش ها در سایر استان های کشور نیز ارائه شود، ادامه داد: طرح توسعه ورزش زورخانه ای در سراسر مدارس کشور عملیاتی خواهد شد.

رییس فدراسیون ورزش‌ها ی زورخانه‌ای بیان داشت: در راستای ترویج ورزش زورخانه ای تاکنون به کشورهای ایتالیا، کره جنوبی و یونسکو از ایران تیم اعزام شده است و در تلاشیم که این مسابقات در سطح آسیایی نیز برگزار شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با حمایت همه جانبه متولیان ورزش کشور شاهد رشد و تعالی ورزش زورخانه ای در استان های مختلف کشور باشیم.

چهارمین المپیاد ورزش زورخانه ای به میزبانی خراسان رضوی عصر امروز به کار خود پایان می دهد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید