چند قرص نان نهایت آرزوی بسیاری از مردم افغانستان شده است

به رغم سرمای شدید، مادر خود را به نانوایی محل رساند تا به جمع دیگر همسایگانی بپیوندد که برای به دست آوردن چند قرص نان صف کشیده بودند .

به گزارش اعتمادآنلاین، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از کابل نوشت: «مهاجره امان‌الله» یکی از اهالی محله‌های فقیرنشین پایتخت است که با وجود شدت سرما مجبورند در مقابل نانوایی صف بکشند تا چند قرص نان به عنوان کمک به دست آورند و کمی از نیازهای خانواده را تامین کنند.

او که حجاب بر سر داشت و ماسک جراحی هم به صورت زده بود گفت: خانواده چهارنفره ما با سه خانواده دیگر در یک خانه زندگی می‌کنیم. ما فقیر‌‌ترین خانواده در بین آنها هستیم. شوهرم معتاد است و اگر من نان به دست نیاورم شب را گرسنه خواهیم خوابید زیرا حتی سوخت یا زغال هم برای سوزاندن نداریم.

یک استاد دانشگاه در اقدامی خودجوش توانست اقلامی را جمع‌آوری و در میان این خانواده‌ها توزیع کند، مهاجره و 75 خانواده دیگر از همسایه‌هایش در چارچوب این طرح روزانه 10 قرص نان دریافت می‌کنند.

این زن تعریف کرد: روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم، یک بار من و فرزندانم سه روز را گرسنه خوابیدیم، و در بسیاری اوقات هم جز نان و چای چیزی برای خوردن نداریم.

بنا بر آمار خبرگزاری فرانسه، از زمان قدرت گرفتن دوباره‌ی طالبان، ایالات متحده 9.5 میلیارد دلار از ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان را بلوکه کرده که نیمی از تولید ناخالص ملی افغانستان در سال 2020 محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید