چرا ‌کامیون‌های افغانستانی از ورود به ایران خودداری می‌کنند؟

در پی خودداری ‌کامیون‌های افغانستانی به ایران از مرز دوغارون، مدیرکل گمرک دوغارون ‌علت این موضوع را حذف عوارض متقابل در مرز زمینی دوغارون از سوی رانندگان افغانستانی عنوان کرد.

به گزارش اعتمادساز، سید حسن رحیمی زاده اظهارداشت: رانندگان افغانستانی به دلیل به صرفه نبودن هز‌ینه‌های سوخت و عوارض متقابل از ورود به داخل کشورمان خودداری می‌کنند.

وی افزود: کشور افغانستان آمادگی این را دارد که عوارض متقابل خود را حذف کند البته این آمادگی در صورتی است که جمهوری اسلامی ایران نیز عوارض متقابل را حذف کند.

مدیرکل گمرک دوغارون تصریح کرد: این موضوع از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه در استان خراسان رضوی، ستاد نظارت گمرکات استان و کنسولگری افغانستان در مشهد در حال پیگیری و رفع مشکل است.

محمودسیادت، رئیس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از تاثیرات منفی اینگونه مشکلات بر مراودات مرزی گفت و افزود: فرایند تشریفات گمرکی در مرز دو کشور نیازمند بررسی است.

وی  عنوان کرد: توقف کامیون‌ها در پارکینگ‌ها هزینه‌های اضافی برای تجار و صاحبان کالا ایجاد می‌کند و افزایش هزینه‌ها سبب کاهش قدرت رقابت ایران در بازار جهانی می‌شود.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید