پیگیر تخصیص سهمیه ویژه دارو به مشهد هستیم

معاون غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیگیر تخصیص سهمیه ویژه دارو به مشهد با توجه حجم میلیونی زائران ایرانی و غیرایرانی امام رضا(ع) هستیم.

به گزارش اعتمادساز، علی روحبخش در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:در حال حاضر به تمامی داروها به‌خصوص داروهای خاص نیاز داریم و بیمارانی داریم که شهرهای دیگر برای درمان بیماری‌شان آمده‌اند و انتظار دارند که با توجه به خدمات درمانی بسیار خوبی که در حوزه‌های مختلف از جمله شیمی درمانی در شهر امام هشتم(ع) دریافت می‌کنند، داروهای خاص مورد نیازشان هم در داروخانه‌ها موجود باشد.

وی تصریح کرد: ما در همه زمینه‌ها باید پیش‌بینی تأمین داروهای موردنیاز تمامی بیماران را داشته باشیم و اینگونه نیست صرفاً به موضوع یا داروی خاص بخواهیم توجه کنیم و تمام تلاشمان این است که در تمامی ایام سال تمامی داروهای موردنیاز بیماران در داروخانه‌ها موجود باشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر تمامی موجود در داروخانه‌ها در اختیار بیماران قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تمامی این داروها اعم از عمومی و تخصصی و حتی فوق تخصصی مصرف می‌شوند و هیچگونه داروی فاقد مصرفی نداریم.

روحبخش اضافه کرد: همچنین در خصوص انسولین موردنیاز بیماران دیابتی کمبودهایی داریم و گرچه این کمبود جدی نیست، اما در حال پیگیری هستیم تا که این مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود و انواع انسولین‌های موردنیاز دیابتی‌ها در داروخانه‌ها موجود باشد.

وی با ذکر این نکته که تأمین داروهای موردنیاز به‌صورت کشوری انجام می‌شود و هیچ نوع تقسیم استانی در این خصوص نداریم، تأکید کرد: ما با وجود شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید دارو در سطح استان، هیچ توزیع مستقیمی در داخل استان نداریم و تمامی داروهای تولید شده در تمامی استان‌ها از جمله خراسان رضوی به تهران ارسال می‌شود و در آنجا نحوه توزیع و تقسیم‌بندی‌های استانی برای هر استان انجام می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با اختصاص سهمیه ویژه دارو به مشهد، بیان کرد: در جلسه‌ای که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد تأکید مقام عالی وزارت را در خصوص اختصاص سهمیه ویژه دارو به مشهد با توجه حجم میلیونی زائران ایرانی و غیرایرانی امام رضا(ع) در طول سال داشتیم، اما تا این لحظه سهمیه اضافه‌ای برای تخصیص نیافته و همچنان همان سهمیه همیشگی که بوده اختصاص می‌یابد و ما پیگیر تحقق این موضوع هستیم.

روحبخش گفت: همچنین در خصوص شیرخشک هم باید بگوییم که خوشبختانه مشکلی در این حوزه وجود ندارد و توزیع آن با کد کلی انجام می‌شود و ماهانه به کودک شیرخوار متقاضی دریافت شیرخشک، 10 قوطی شیرخشک یارانه‌ای اختصاص می‌یابد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید