پویش مردمی “بی‌زباله” در حاشیه جاده سبزوار – بردسکن اجرا شد

پویش مردمی “بی‌زباله” به مناسبت هفته زمین پاک در حاشیه جاده سبزوار – بردسکن در مجاورت کمربندی تهران – مشهد اجرا شد.

به گزارش اعتمادساز، رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: این برنامه فرهنگی با محوریت این اداره و با مشارکت سازمان مردم نهاد محیط زیستی “حما”، دانشگاه علوم پزشکی، اداره پسماند شهرداری و طبیعت دوستان سبزواری در کمربندی سبزوار به مشهد با موفقیت به اجرا درآمد.

محمدرضا بسملی افزود: در این ویژه برنامه زیست محیطی حجم زیادی از پلاستیک ها و زباله های رها شده در ورودی شهر سبزوار در حاشیه جاده بردسکن جمع آوری و پاکسازی شد.

وی اظهار کرد: همزمان با اجرای این طرح بسیاری از شهروندان هنگام عبور از جاده، با دیدن این صحنه به کمک آمدند و با استقبال از این فراخوان در امر پاکسازی طبیعت از پلاستیک مشارکت کردند.

معاون اداره حفاظت محیط زیست سبزوار نیز با تاکید بر لزوم آموزش نسل آینده و فرهنگسازی بیشتر در سطح جامعه، گفت: علاوه بر نهادهایی که در اجرای طرح پویش بی زباله شرکت داشتند، مقرر شد نهادهای بیشتری در اجرای آن همکاری داشته باشند.

علی قرایی افزود: از شهروندان خواسته شد با رعایت هرچه بیشتر محیط زیست و نریختن زباله در دامن طبیعت و اطراف جاده ها، به عنوان یک شهروند مسوولیت پذیر خادمان خود را در شهرداری محیط زیست یاری کنند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید