پنج هزار واحد مسکن روستایی گناباد غیر مقاوم است

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۵۰ واحد مسکن روستایی این شهرستان، پنج هزار واحد مسکن روستایی غیر مقاوم و نیازمند مرمت و مقاوم سازی است.

به گزارش اعتمادساز، ناصر چیتگر روز سه شنبه در نشست شورای پدافند غیر عامل گناباد افزود: از این تعداد هفت هزار واحد طی سالهای گذشته مقاوم سازی شده است.

وی ادامه داد: مقاوم سازی مسکن روستایی این شهرستان از کمتر از ۲۰ درصد در سال ۱۳۸۳ به ۶۰ درصد طی سال جاری افزایش یافته و گناباد رتبه دوم را از این نظر بین شهرستانهای استان خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد با انتقاد از روند فعلی ساخت و ساز واحدهای غیر مقاوم در مناطق روستایی این شهرستان توجه بیشتر مسوولان ذیربط به افزایش نظارتها بر احداث بناهای روستایی را خواستار شد.

چیتگر افزود: از مجموع ۸۰ روستا در شهرستان گناباد ۶۲ روستا دارای بیش از ۲۰ خانوار هستند که در اولویت مقاوم سازی مسکن روستایی قرار دارند و بنیاد مسکن در راستای وظایف خود با پرداخت تسهیلات از متقاضیان مقاوم سازی این واحدها حمایت می کند و سالانه به طور متوسط بیش از ۴۰۰ واحد مقاوم سازی می شوند.

ابوالفضل شاکری معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد هم بر لزوم پیوست پدافند غیر عامل در بخشهای مختلف و از جمله طرحهای عمرانی و زیربنایی، اقتصادی، صنعت و معدن و تولیدی و فعالیتهای رسانه ای تاکید کرد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید